Autor: Kolektiv autorůVydavatelství: Unis PublishingPočet stran: 438Doporučená
cena: 390 Kč
Tato publikace zařazená do ediční řady Velká kniha nakladatelství UNIS
Publishing je překladem celosvětově nejprodávanějšího titulu Adobe Photoshop
Classroom in a Book, který slouží jako oficiálně doporučovaná učebnice při
školeních produktu Adobe Photoshop. Knihu napsal kolektiv autorů
nejpovolanějších, byli to specialisté na Photoshop přímo z firmy Adobe. Tato
publikace je zařazena mezi oficiální příručky firmy Adobe a je výsledkem
dlouholetých zkušeností expertů z vývoje a školení Photoshopu. Adobe Photoshop
- Velká kniha je členěna do 13 lekcí, které podrobně a postupně probírají
možnosti práce s Photoshopem 5. Navíc jsou přidány lekce týkající se
ImageReady, výkonného nástroje pro přípravu a editaci webovské grafiky. Lekce
jsou členěny tak, abyste mohli postupně procházet celou knihou nebo i
napřeskáčku využívat informace z jednotlivých kapitol. Tato publikace je určena
pro uživatele Photoshopu verze 5 a výše pro obě platformy - Windows i MAC OS.
Nevíte jak upravovat obrázky, fotografie apod? Naučte se to s pomocí Velké
knihy o Photoshopu spolu s popisovaným softwarovým balíkem. Naučte se
připravovat obrázky pro tisk nebo Web, pracovat s texty nebo logy a mnoho,
mnoho dalšího.
Microsoft Access 2000
Velká kniha základůAutor: Jan PokornýVydavatelství: Unis PublishingPočet stran:
336Doporučená cena: 340 Kč
Nedlouho poté, co se na trhu objevil produkt společnosti Microsoft Office 2000,
přišlo nakladatelství UNIS Publishing s knihou popisující jednu z dnes velmi
používaných aplikací tohoto kancelářského balíku - a to produkt Access 2000.
Publikace vyšla v edici Velká kniha základů. To znamená, že začíná od samých
začátků práce se systémem Access 2000 a je určena především začátečníkům, kteří
s produktem nikdy nepracovali nebo s ním mají základní zkušenosti, jež chtějí
doplnit. Knihu mohou použít i uživatelé, kteří se chtějí dozvědět více
informací o změnách mezi "novým" Accessem 2000 a předchozími verzemi tohoto
produktu. Přestože píši, že je kniha určena především začátečníkům, nedomnívám
se, že se věnuje pouze okrajovým tématům produktu, např. jak otevřít okno a jak
přejmenovat tabulku databáze. Tyto informace tam naleznete samozřejmě také, ale
autor si kladl za cíl jít do mnohem větší hloubky. V této publikaci se můžete
dozvědět i o dotazech v jazyku SQL, ochraně kódu VBA nebo případné připojení
Accessu k databázovému serveru SQL.
Knihu napsal velmi přehledným a systematickým způsobem RNDr. Jan Pokorný, který
působí jako profesionální lektor u školicích společností a má s výukou a
potřebami uživatelů velké zkušenosti.Vlastní kniha je rozdělena do čtyř
základních částí, které vás postupně vedou ke zvládnutí celé problematiky
používání produktu MS Access. V první části Jak na to se naučíte základní
terminologii Accessu a základním dovednostem při práci s tabulkou, dotazem,
formulářem, atd. Ve druhé části, nazvané Zkuste si, budete mít příležitost si
své teoreticky nabyté vědomosti prakticky vyzkoušet. Přitom se samozřejmě
naučíte ještě něco dalšího. Ke konci kapitoly se dozvíte něco o již zmiňovaném
Visual Basicu. Třetí část Tipy a triky se zaměřuje na řešení nejčastějších,
případně nejzajímavějších uživatelských problémů s ohledem na jejich zvládnutí
a praktické vyřešení. Poslední část má název Rychlá řešení a obsahuje seznam
nejčastějších dotazů uživatelů při práci se systémem Access 2000.
3D Studio MAX - kouzla s efekty
Autor: Kolektiv autorůVydavatelství: Unis Publishing
Počet stran: 414
Doporučená cena: 390 Kč
Tato publikace nakladatelství UNIS Publishing obohatí snad všechny uživatele
používající 3D Studio MAX, o kterém vyšlo zatím jen velmi málo knih. Snad
všichni uživatelé pracující s 3D studiem (a nejen s tímto produktem) se snaží
usilovně vytvořit žádaný efekt, jenž by byl působivý, originální a samozřejmě
také profesionálně zpracovaný. A právě ve vytváření nových efektů vám má
uvedená publikace pomoci. V postupech krok za krokem se naučíte fígly, jež je
možné použít ve 3D Studiu MAX, a naučíte se nové postupy. Zkrátka proniknete
hlouběji do tajů 3D Studia MAX.
Kniha 3D Studio MAX - kouzla s efekty je rozdělena na pět částí - čtyři hlavní
kapitoly a jednu doplňkovou. V hlavní části se může čtenář seznámit s tvorbou
animací, které mají něco společného s jedním z nejsilnějších živlů - s vodou.
Čtenář se naučí pracovat vodními plochami jako je klidná nebo rozbouřená
hladina oceánu nebo vaření vody v kotlíku. Na své si přijdou i žabí muži při
simulaci pohybu miniponorky pod vodou a pro romanticky založené duše je určena
vodní fontána. Další část potěší především znalce scifi. Kniha popisuje postupy
pro vytváření efektů jako je planeta se vzdušným obalem v mezihvězdném
prostoru, silové pole nebo mrazicí paprsky. V další části se musíte poněkud
více připoutat k realitě, jelikož se v ní na rozdíl od bombastických scifi
efektů popisuje tvorba reálných scén z naší rodné planety. Ale ani zde se
nebude čtenář nudit při zkoušení zajímavých efektů, jakými jsou například
sněhová vánice nebo proud tryskající horké lávy. No a nakonec, pro příznivce
akčních trháků nabízí kniha kapitolu Exploze a pyrotechnika. Název hovořící za
všechno. Naleznete zde postupy jak vytvořit efekty související se zbraněmi
hromadné ničení, laserem, ohněm, žárem, výpary a mnoho dalších. V této kapitole
čtenář nalezne i dle mého názoru poněkud nesmyslně zařazená témata, jako je
rozbití talíře při pádu na zem nebo vír vody vytékající z umyvadla. Stejně tak
příloha obsahuje témata, z nichž některá bylo možné zařadit jinam. Bublající
potůček a zátočinu říčky bych přidal asi ke kapitole týkající se vody, a
plamenomet by měl patřit spíše ke zbraním. Zůstal by asi jen efekt ruky
svlékající se z kůže - ale ta by mohla patřit třeba k scifi efektům.
V knize je popsáno zhruba padesát efektů a pracovních postupů, které mohou
designery a výtvarníky nejen naučit správným postupům a práci s 3D Studiem MAX,
ale mohou je také inspirovat při jejich další činnosti.
Ke knize je přiloženo CD, na kterém jsou umístěny výchozí objekty pro tvorbu
efektů (nemusíte se tedy při tvorbě efektu padajícího kamení zabývat tvorbou
jednotlivých kamenů a horského masívu) a textury pro vytvoření přirozeného
vzhledu vytvářených scén. Nechybí ani vyrenderované jednotlivé animované scény
v AVI souboru, takže pokud chcete zhlédnout výsledek bez nutnosti časově
náročného renderování celé scény, stačí si ve vhodném prohlížeči spustit
zmiňovaný AVI soubor.
Vzhledem ke kvalitě popisované publikace a velmi malému počtu titulů o této
problematice na našem trhu se domnívám, že by kniha neměla chybět v knihovničce
nejen žádného designera a grafika, který pracuje nebo hodlá pracovat s 3D
Studiem MAX, ale ani v knihovničce kteréhokoliv uživatele, protože uvedené
postupy mohou posloužit i pro pouhou inspiraci při práci na vlastních
projektech.