Debatu o tom, že Google staví novou sociální síť přezdívanou Google Me, rozpoutal zakladatel služby Digg, Kevin Rose, a svou troškou do mlýna přispěl i bývalý CTO současné jedničky na poli sociálních sítí, Adam D'Angelo. Mluvčí společnosti Google se k tomu však odmítli vyjádřit. Zatím není jisté, zda má Google v plánu vytvořit zcela novou sociální síť, nebo se bude snažit spíše upevnit a spojit své různorodé služby s prvky sociálních sítí pod jednu střechu.
Konec konců, Google už má na svém kontě celou řadu sociálních mediálních sítí či služeb, z nichž největší úspěch zaznamenal portál YouTube pro sdílení videí. Společnosti Google však patří i ještě poměrné nová mikroblogovací služba Buzz, webová aplikace Picasa pro sdílení fotografií nebo blogovací služba Blogger. A zapomenout nesmíme ani na komunitní portál Orkut, online kancelářský balík Google Docs, platformu Google Wave určenou pro komunikaci a kolaboraci a v neposlední řadě i na samotný vyhledávač.
Jak je vidět, Google tento sociální fenomén bere opravdu vážně a zodpovědně. Žádné z jeho ryze sociálních sítí, za které by se dal považovat Google Buzz a Orkut, se však k jejich úhlavním sokům, Facebooku a Twitteru, dostatečně blízko přiblížit nepodařilo. Pokud to chce Google změnit, stojí před ním enormně kreativní a náročný úkol. Google by totiž musel se svou novou službou Facebook jednoznačně přetrumfnout neotřelým přístupem, inovativními vlastnostmi a svérázným charizma, které by uživatelům přineslo něco nového, bezkonkurenčního.
Facebook má totiž v současné době na trhu sociálních sítí stejnou pozici jako Google na trhu vyhledávacích služeb, kde se konkurence Google snaží zoufale překonat již celou řadu let a sesadit tak Google z trůnu, který mu alespoň prozatím právoplatně náleží. Napodobit funkčnost, vzhled i celkový náboj, kterým Facebook oplývá, zkrátka nestačí. Google má však v rukou drží celou hromadu jednotlivých puzzlí, jde jen o to, jestli se mu je podaří správně poskládat a zajímavě orámovat.