Končí podpora vlastních domén v Outlooku

12. 4. 2014

Sdílet

 Autor: © Microsoft
Microsoft po téměř deseti letech v Outlooku ukončuje podporu funkce, která umožňuje správu e-mailových adres z vlastních domén uživatelů.

S informací o ukončení podpory Windows Live Admin page jako první přišel technologický portál ZDNet. Díky podpoře této funkce mohli uživatelé využívat Outlook.com (a před jeho vznikem Hotmail) ke správě osobních i firemních emailových domén (jako například jmeno@computerworld.cz), i když „správa“ byla omezena na přidávání a odstraňování až padesáti samostatných emailových účtů pomocí jednoduchého nástroje pro správu. Šlo o skvělou bezplatnou funkci pro běžné uživatele i menší firmy, avšak i dobré věci musejí čas od času skončit.

Uživatelé ale nezůstanou zcela na holičkách. I když schopnost přidávat nové účty bude již brzy odstraněna, všechny e-mailové adresy, které mají uživatelé nyní přidané, budou podle Mika Schackwitze z Microsoftu fungovat na Outlook.com i nadále – ukončení jejich podpory zatím není v plánu. Microsoft tak k věci přistupuje podobně jako Google, který v roce 2012 ukončil bezplatné přihlašování do Google Apps, a bude se snažit uživatele své služby na Outlooku přesunout na prémiovou službu – firemní verzi Office 365. Na webu Windows Live Admin přímo stojí:

„Správci domén, kteří si budou přát pokračovat ve správě svých emailových adres, budou moci využít možnosti přejít na Office 365. Součástí této předplatitelské služby je možnost pokračovat ve správě přidaných domén, stejně jako využít mnoho dalších zajímavých nástrojů včetně sdílených kalendářů, místa na cloudu a IM.“

bitcoin školení listopad 24

Podle informací portálu ZDNet bude postiženým uživatelům také nabídnuto bezplatné tříměsíční předplatné Office 365 Small Business Premium. Tato služba stojí sto padesát dolarů ročně (nebo patnáct dolarů měsíčně) na uživatele, avšak zahrnuje právo nainstalovat Office na počítače uživatele i jeho mobilní zařízení. Standardní verze Office 365 pro malé firmy označovaná jako Office 365 Small Business stojí šedesát dolarů ročně (nebo pět dolarů měsíčně) na uživatele.