Nejnovějším příkladem jsou napájecí adaptéry, v dubnu minulého roku pak Amazon spustil webový portál AmazonSupply, jenž nabízí například průmyslové zboží. Google jej následoval v lednu tohoto roku, když spustil obdobný web s názvem Google Shopping for Suppliers.
Amazon a Google se svými novými weby pustili do zcela nového podnikání, které je pro obě technologické firmy netypické. A prodej průmyslového zboží není jedinou oblastí, v níž Google Amazon v nedávné době následoval. Jen v minulém roce Google spustil minimálně tři další služby, které přímo konkurují těm od Amazonu. V roce 2011 Google představil sociální síť Google+, jež měla konkurovat Facebooku. A Google spolu s Amazonem pak oba vstoupili na trh s tablety, kde se snaží ukousnout část z dominantního postavení Applu. Avšak způsob, jakým Google zkopíroval Amazon, vyčnívá nade všemi a podle informací deníku Wall Street Journal to opravdu není náhoda – minimálně dva projekty, jež Google dříve spustil, byly přímo inspirovány předchozími kroky Amazonu.
„Konkurence je skvělá pro koncové uživatele,“ konstatoval mluvčí Googlu. „A i firmy spolu s výrobci díky ní mají více možností.“ Amazon odmítl celou věc komentovat. „Čím dál více lidí používá Amazon a Google je tím zcela správně znepokojen,“ míní Alfred Lin ze společnosti Sequoia Capital. Jasné je, že oba giganty se chtějí s rozšiřující nabídkou služeb stát hlavní destinací pro spotřebitele na internetu. Amazon se snaží proniknout do království Googlu, které se zaměřuje především na reklamy, streamování videa a mobilní zařízení. Pravdou však je, že namísto toho, aby Amazon vyvíjel vlastní verzi operačního systému, využívá u svých tabletů Kindle Android od Googlu.
Podle dobře informovaných zdrojů se Amazon nyní pokusí proniknout na trhy, na nichž Google v minulosti neuspěl. Společnost údajně pracuje na dvou chytrých telefonech, zařízení na streamování audia a set-top boxu. Amazon je pro Google velkým nebezpečím proto, že dominuje v prodejích na internetu a vyhledávání produktů. Amazon zpracovává podle společnosti comScore tři až sedmkrát více dotazů zaměřených na produkty než Google Shopping. Na druhou stranu klíčovým byznysem Googlu bylo v uplynulém roce prodávání reklamy.
Larry Page nedávno prohlásil, že jeho společnost jde svou vlastní cestou, protože zaměřovat se na konkurenci může vést „do pekla“. Page dodal, že ve většině odvětví se může dobře uživit více firem a na trhu je stále spousta příležitostí. Podle expertů však Google nyní přece jen konkurence nenechává tak chladným jako dříve.
zdroj: wsj.com