Make a ConnectionNokia a Nadace rozvoje občanské společnosti (NROS) oznámily
53 vítězných projektů prvního ročníku tříletého programu Make a Connection
Připoj se, jimž byly uděleny granty v celkové hodnotě převyšující 1 500 000
korun. Skupiny mladých dobrovolníků od 16 do 24 let z pěti krajů České
republiky tak budou realizovat vlastní projekty, jež přinesou užitek jejich
okolí.
Make a Connection Připoj se, společný program NROS a společnosti Nokia, byl v
České republice zahájen letos v dubnu. ČR se tak stala desátou zemí, ve které
probíhá celosvětový program nadace International Youth Foundation a
společnosti Nokia Make a Connection. Make a Connection má u nás dvě patronky:
zpěvačku Zuzanu Norisovou a herečku Táňu Vilhelmovou.
Gity rozšiřuje
Společnost Gity provozuje datové služby prostřednictvím satelitního systému
VSAT již od roku 1995. Nyní firma dokončila up-grade satelitního hubu v Brně a
zprovoznila vysokorychlostní službu širokopásmového satelitního systému VSAT.
Širokopásmový satelitní přístup umožní broadcast / multicast (zasílání
souborů, multimédia on-line (e-learning, business rádio a TV), širokopásmový
internet a lze ho využít pro širokopásmové propojení vzdálených poboček
podnikové sítě.
Centrum nově
Centrum.cz dnes vešlo do nové etapy rozvoje portálových služeb. Při
příležitosti 3. narozenin představilo vedení portálu novou vizuální podobu
značky Centrum.cz včetně nového designu stránek. Portál Centrum.cz odstartoval
v září roku 1999. Po 3 letech působení na trhu je dvojkou českého internetu
(TNS iAudit, Netprojekt) s více než 600 000 registrovaných uživatelů.
A-shop
Společnost Actebis Computer otevřela nové webové stránky, včetně nového
elektronického obchodu s názvem A-shop. Systém je umístěn na internetových
adresách http://www.actebis.cz a http://www.actebis-sro.cz.
A-shop je funkčně rozdělen do dvou logických celků. První z nich tvoří
veřejně přístupný informační systém. Ten obsahuje základní údaje o portfoliu
produktů společnosti Actebis Computer. Druhý logický celek je určen pro
registrované zákazníky a přináší zvýšení efektivity vztahů společnosti Actebis
Computer s odběrateli. Zákazníci jsou informováni o právě probíhajících či
připravovaných akcích pořádaných přímo společností Actebis Computer nebo ve
spolupráci s výrobci.
MasterCard vede
Výsledky zveřejněné Sdružením pro bankovní karty potvrzují vedoucí postavení
platební asociace MasterCard Europe v České republice. Značku MasterCard v ČR
neslo ke 30. 6. 2002 14 % platebních karet, značku Maestro 38 %. Platební
systém MasterCard Europe tak má na českém trhu majoritu 52 %. Značku VISA
neslo ke stejnému období 8 % karet vydaných v České republice, značku VISA
Electron 37 % (celkem 45 % karet). O zbývající podíl na trhu se dělí další
společnosti: American Express s 1 %, Diners Club s 0,05 %. Zbývající procenta
připadají na ostatní značky platebních karet. Počet platebních karet
MasterCard a Maestro v České republice ke konci druhého čtvrtletí vzrostl na
téměř 2,6 milionu karet.