Hlavní navigace

Krátké zprávy

1. 7. 1999

Sdílet

PartneřiSpolečnosti Microsoft a Sony Music Entertainment oznámily svou spolupráci budou společně nabízet software, hudební novinky a videoprodukty na Internetu. Součástí dohody je, že ...
Partneři
Společnosti Microsoft a Sony Music Entertainment oznámily svou spolupráci budou
společně nabízet software, hudební novinky a videoprodukty na Internetu.
Součástí dohody je, že Sony vytvoří chráněné a stahovatelné digitální hudební
nahrávky ze svého širokého hudebního katalogu, které budou k dispozici v
okamžiku, kdy v létě Microsoft uvede na trh svou novinku Mediální technologii
Windows WMT, verzi 4.0, což je upgrade audioa videopřehrávače, jež podporuje
novou technologii komprese (MSAudio), a umožňuje on-line proud hudby v kvalitě
FM stereo uživatelům, kteří jsou k Internetu připojeni pouze 28Kb/s linkou.
Pohyb také nastává tam, kde off-line mediální společnosti dávají najevo svou
snahu co nejvíce podpořit stále rostoucí popularitu MP3, formátu
audio-komprese, jenž umožňuje svým uživatelům snadno zaznamenat hudební
nahrávky na HDD nebo přenosný MP3 přehrávač. Kritikové, včetně lidí, kteří
pracují v hudebním průmyslu, nenávidí tento formát, protože umožňuje
neudržitelné šíření neautorizovaných kopií hudebních nahrávek. Protože se tento
formát rychle rozšířil, stal se vlastně standardem, a hudebním společnostem
nezbývá, než co nejrychleji reagovat.
Společnosti Sony Music i Microsoft jsou aktivními členy Bezpečnostní digitální
hudební iniciativy (SDMI), konsorcia, které hledá způsoby, jak vyvinout
standard zabezpečeného záznamu hudebních nahrávek (zajištění autorských práv),
jenž by se mohl postupem doby stát součástí všech záznamových technologií.


Nintendo a IBM
Očekává se, že firma Nintendo brzy oznámí svou spolupráci se společností IBM,
neboť se rozhodla, že bude svou příští generaci herních konzol osazovat
procesory PowerPC právě tohoto výrobce. Ty pracují na kmitočtu 400 MHz a při
jejich výrobě je použita měděná, 0,18mikronová technologie. Nové herní konzoly
by měly být uvedeny na trh na přelomu roku 2000. Bohužel, pro společnost MIPS
Technologies to není nejlepší zpráva, neboť Nintendo je hlavním odbytištěm
jejich procesorů, a to i přesto, že společnost byla označena jako leader v
oblasti vývoje speciálních čipů pro herní konzoly.
Kontrast mezi realitou současnosti a budoucími možnostmi bude nejspíše
předmětem mnoha debat, především ve světě firem, které se věnují vývoji čipů.
Velká spousta analytiků označila společnost MIPS Technologies jako jednoho z
vedoucích činitelů v oblasti vývoje herních čipů. Tato společnost vytvořila
vrstvu jádra čipu "Emotion", jenž bude osazován v herních konzolách Sony
PlayStation 2 ty přijdou na trh zřejmě v průběhu příštího roku. Firma MIPS
Technologies sama čipy nevyrábí, ale licencuje své patenty společnostem jako je
například NEC, jež uvádějí a starají se o finální produkt. Dalším příkladem by
mohla být společnost TOSHIBA, která vyrábí právě procesor Emotion.

Byl pro vás článek přínosný?