Francouzský gigant L'Oréal se totiž pochlubil hned čtyřmi novými produkty, které úzce souvisí s technologiemi – a to třeba s umělou inteligencí nebo rozšířenou realitou.
Country Manager pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko Tomáš Hruška, který má za sebou 20 let zkušeností v české i zahraničních pobočkách kosmetické velmoci, pohovořil mimo jiné o digitální transformaci, do které se firma pustila už kolem roku 2010.
Ač má od roku 2012 L'Oréal vlastní technologický inkubátor v USA, asi nejzajímavější kousek ze všech čtyř oznámených novinek firem paradoxně vznikl díky akvizici z roku 2018.
Make-up virtual try-on
Co asi tak před svým odkupem dělala firma ModiFace lze z názvu dobře odhadnout, a vskutku – aplikace dostupná na iOS i Android umožňuje zájemkyním (nebo méně obvykle zájemcům) si virtuálně, skrze displej smartphonu, vyzkoušet, jak by vypadala s jiným odstínem rtěnky nebo s různými druhy make-upu.
Kromě vlastního smartphonu budou moci zákazníci L'Oréal stejnou službu v budoucnu využít i na prodejnách firmy; aplikace je navíc zdarma.
Make-up virtual try-on disponuje také prvky gamifikace: výslednou podobu s make-upem a rtěnkou zobrazenou na displeji smartphonu mohou uživatelé odeslat na sociální sítě nebo třeba skrze Messenger. Zkoušet si kosmetiku lze jak přes live video, tak selfie.
Prozatím lze vyzkoušet rtěnky značky Urban Decay nebo navštívit Institut krásy Lancôme v Praze. Během druhé poloviny letošního roku a v příštím roce budou přidány i další značky L'Oréal.
Technologie je v základu rozšířenou realitou, a ačkoliv v zásadě nejde o nic objevného, je to jednoduché, a především praktické řešení.
Style My Hair Pro
Druhá aplikace je veskrze podobná té první, a je určena nejen pro uživatele, ale také kupříkladu kadeřníky a další profesionály v oboru.
Pomocí aplikace si zájemce může na svou hlavu vyzkoušet různé barvy vlasů „nanečisto“, prakticky ihned. Technologie využívá umělou inteligenci, a kromě barvy si mohou zákaznice vybrat třeba i celkový styl a střih vlasů, který preferují.
Aplikace se na App Store a Google Play dostala v červnu 2019. Je rovněž zdarma.
Effaclar Spotscan
I třetí aplikace využívá umělou inteligenci a pochází z dílny kosmetické společnosti La Roche-Posay, která je známá svou spoluprací s dermatology a zaměřuje se primárně na výrobky určené pro ženy s citlivější pokožkou.
I tato aplikace má za cíl zlepšit péči o pleť; jde o diagnostiku akné. Na základě vstupních dat lze provést osobní diagnostiku pleti, aplikace pracuje se stupnicí akné 0 až 4+ a má sloužit jako nápomocná aplikace – uživateli je při větších problémech doporučena návštěva dertmatologa.
Kromě diagnostiky také aplikace poskytuje tipy, jak o pleť pečovat a navrhne i každodenní rutinu produktů, které je dobré na boj proti akné využívat.
I tato aplikace bude zdarma a na App Store a Google Play se má dostat v druhé polovině letošního roku.
My Skin Track UV
A konečně, fyzický produkt, tentokráte rovněž od La Roche-Posay. Jde o nositelné zařízení, elektronický senzor bez baterie, který lze dobíjet pomocí NFC nebo slunečním svitem.
Jeho smysl je jasný: měří paprsky UVA a UVB a získaná data tři měsíce uchovává. 12 mm široký a 6 mm dlouhý senzor je i voděodolný a pomocí kovového klipu jej lze připnout skoro kamkoliv.
Výhodou je, že kromě UV paprsků (což by samo o sobě bylo dost málo funkcí) měří také kvalitu ovzduší a pylový index, což je pro alergiky docela užitečná informace.
Produkt je za 1699 korun a je dostupný na webových stránkách Applu.
Apple mimochodem s L'Oréalem uzavřel spolupráci a Česká republika je po USA a Francii jednou z prvních zemí, kde je produkt k dispozici.