Na dračím hřbetě vzhůru k nebesům.
Fantasy akce Lair je přerostlých šupinatých bestií plná, ale na záchranu vnadných princezen zapomeňte. Tentokrát půjde o mnohem více a odměnou nebude pouze ruka spanilé dámy a půlka království jako bonus. S draky budete bojovat i kamarádit, jelikož hlavní hrdina Rohn je jedním z mnoha dračích jezdců, kteří brání Asylii před nepřátelskými Makai. A že to nebude jednoduchý úkol, na to můžete vzít jed.
Hned na začátku se vznesete do oblak a začnete si zvykat na tvrdý dračí hřbet. Ovládání bohužel spoléhá především na pohybový senzor Sixaxisu a je tím největším problémem, který jinak velmi nadějný titul sráží na kolena a dělá hráčům ze života peklo. Tradiční použití analogových páček k letu není možné a manévrování s drakem vám do krve jen tak nepřejde. Veškeré snažení vývojářů z týmu Factor 5, kteří Lair slibovali jako next-gen nářez pro novou herní konzolu od Sony, tak stojí a padá na pevností vašich nervů. Problémy s komandováním draka bychom totiž ještě vydrželi, kdyby je autoři občas neokořenili časovými limity, kdy musíte takřka bezchybně plnit střídající se úkoly.
Odnesete velvyslankyni do bezpečí, zatočíte s ledovými draky, pobijete desítky pochodujících vojáků, popravíte válečné býky a odolné nosorožce shodíte do hlubin oceánu, ale jakmile na chvilku zaváháte, můžete se připravit na druhý pokus. Lair rozhodně není špatnou hrou, dračí souboje v oblacích vypadají velkolepě, příběh je zajímavý, soundtrack nenechá v klidu žádného fandu fantasy a některé mise vám doslova vyrazí dech, ale musíte zatnout zuby a obrnit se trpělivostí. Pokud vám to za tu námahu stojí, připravte se na výjimečný zážitek – vždyť dračí jezdce v dnešní době jen tak někde nepotkáte.