Hlavní navigace

Lara Croft Tomb Raider: Anniversary

1. 12. 2008

Sdílet

Desáté narozeniny svého virtuálního sexy-symbolu oslavují jeho tvůrci vydáním hry Lara Croft Tomb Raider: Anniversa...


Desáté narozeniny svého virtuálního sexy-symbolu oslavují jeho tvůrci vydáním hry Lara Croft Tomb Raider: Anniversary.
Tentokrát nepůjde o regulérní nový díl opěvované i zatracované série o slavné "vykradačce hrobek", ale o přepracovaný a zmodernizovaný remake úplně prvního Lařina dobrodružství z roku 1996.
První převratný díl série, který se stal zakladatelem nového herního žánru nazvaného 3D akční adventura, je na současných počítačích nehratelný. A přitom by si mnozí ze ctitelů copaté fešandy z jedniček a nul její podle většiny fanoušků nejlepší eskapády opět rádi prožili na svůj vlastní gamepade. Hra ale nemá uspokojit pouze ostřílené herní matadory, kteří si zavzpomínají na svoji starou lásku, ale měla by k dobrodružstvím první dámy počítačových her přilákat i novou generaci, která v době vydání prvního Tomb Raidera možná ani nebyla na světě.
Příběh má v klíčových momentech vycházet z původní hry. Lara Croft tudíž bude opět pátrat po mystickém artefaktu pojmenovaném Scion a během svého hledání navštíví rozvaliny starověkého peruánského města Vilcabamba (které obklopuje "ztracený svět" plný dinosaurů), prozkoumá katakomby rozpadlého řeckého města a pronikne do útrob egyptské pyramidy. Avšak v průběhu odhalování temných tajemství starověkých hrobek a zapomenutých exotických krajů se lepá archeoložka bude muset vypořádat nejenom s všelijakou zvířecí havětí (raptoři, vlci, medvědi, gorily, pumy, netopýři, krokodýli) a mytickými příšerami, ale i s lidskými zabijáky, kteří po tajemném Scionu rovněž usilovně slídí...
Hra poběží na upraveném enginu zatím poslední a zdařilé sedmé kapitoly série Tomb Raider: Legend (2006). Pod ní byl poprvé podepsán vývojářský tým Crystal Dynamics, který nahradil zavržený Core Design. Křemíkovou sestru Indiana Jonese bude čekat několik nových úkolů i hádanek, zpřístupněna by měla být řada nových lokací. Během hraní navíc nebude možné při řešení puzzlů otrocky aplikovat postupy znám již z prvního dílu, ani hledat klíčové předměty na identických místech jako před deseti lety. Také dvounozí i čtyřnozí nepřátele by měli být obdařeni vyšší umělou inteligencí, než tomu bylo v minulosti. Hra jako celek nemá ve srovnání se svým předobrazem být až tak lineární, zároveň by ale měla být akčnější a díky zdokonaleným pohybům Lary také plynulejší a rychlejší.



Index očekávání 8.7
Žánr: akční adventura

Autor článku