Lara dala svým tvůrcům kopačky

30. 7. 2003

Sdílet

Kdo bude vyvíjet další Tomb Raider a co bude s Core Design?

Také vás zklamal nejnovější díl série Tomb Raider? Lara v něm sice vypadá o něco realističtěji (místo dřívějších 500 polygonů jich na ni tvůrci tentokrát vyplýtvali desetkrát více) a vývojáři se pokusili trošku oživit herní systém, ale výsledek nestojí za moc. Možná kdyby ve hře nebylo tolik chyb, mohl se z titulu Tomb Raider: The Angel of Darkness stát takový trhák, jak všichni – včetně vydavatelství Eidos Interactive – očekávali, ale takhle… Na mysl se vkrádá myšlenka, jestli má ještě vůbec cenu dělat nějaké další pokračování. Aktuální díl totiž velkou část skalních fanoušků znechutil a moc nových zrovna nenabral.



Jenže o dalších osudech již bylo rozhodnuto před drahným časem. „Anděl temnoty“ je jen úvodní částí chystané trilogie, která nás zavede i do exotičtějších částí světa, než jen do Paříže a na Strahov. Druhé dobrodružství nás mělo čekat před příštími letními prázdninami a závěr celého eposu se měl v obchodech objevit o dalších dvanáct měsíců později.



Teď je ale všechno jinak. Vedení Eidosu se na vývojáře z Core Design rozzlobilo a sérii Tomb Raider jim odebralo. O výše zmíněná pokračování by se napříště měli starat lidé ze studia Crystal Dynamics. Ti mají na svém kontě mimo jiné série akčních adventur Blood Omen a Soul Reaver, takže by mohli být těmi pravými, kdo dokáže dát Lařiným cestám temnější atmosféru – což byl od počátku záměr Eidosu i Core Design. Trošku smutné je, že to nade vší pochybnost nestihnou v původním termínu. Určitě si ale rádi nějaký ten měsíc (nebo i rok) počkáme, jen aby nebyl další díl Tomb Raideru stejně uspěchaný, jako právě The Angel of Darkness.



Otázkou je, co se teď stane s Core Design. Zakladatel studia Jeremy Heath-Smith před pár dny rezignoval a portfolio společnosti je po vyčlenění Tomb Raideru velice chudé – zatímco před deseti lety jeho brány opustilo zhruba deset různých titulů pro různé platformy, od roku 2000 dokončili kromě několika dílů dobrodružství slečny Croftové jen akční adventuru Project Eden a dva nepříliš známé projekty pro PlayStation 2. Dopis na rozloučenou od Lary tedy může být pro tuto vývojářskou společnost i parte.