Lawson: o nákupu podnikového softwaru často rozhoduje navržené uživatelské rozhraní

18. 1. 2008

Sdílet

Podle studie společnosti Lawson profesionálové IT udávají uživatelské rozhraní jako klíčové kritérium při výběru softwaru pro firemní účely.

Podle studie společnosti Lawson profesionálové IT udávají uživatelské rozhraní jako klíčové kritérium při výběru softwaru pro firemní účely.
Pokud prodejci podnikového softwaru chtějí, aby zákazníci při upgradu nebo nákupu nového softwaru sáhli právě po jejich aplikacích, měli by věnovat výrazně vyšší pozornost designu uživatelského rozhraní. K takovému závěru dospěla nedávné studie zaměřená na uživatelská rozhraní, kterou na objednávku Lawson Softwarevypracovala společnost Forrester Consulting.
Společnost Forrester Consulting se pro potřeby studie dotazovala 230 vedoucích IT pracovníků, IT ředitelů a manažerů. Z výsledků vyplývá, že 82 procent respondentů vnímá uživatelské rozhraní podnikových aplikací při rozhodování o náhradě softwaru novým jako rozhodující faktor. 90 procent respondentů uvedlo, že uživatelské rozhraní je prioritou také v případě pořizování nových verzí či rozšíření ke stávajícímu softwaru.
Studie rovněž uvádí, že IT manažeři vidí vysokou korelaci mezi kvalitou uživatelského rozhraní a produktivitou. 86 procent z nich vidí uživatelské rozhraní jako nejvýznamnější důvod pro zlepšení v oblasti produktivity práce. 84 procent respondentů uvádí, že dobře navržené rozhraní vede ke snižování četnosti chyb a 76 procent má zato, že dobré rozhraní také snižuje počet požadavků na uživatelskou podporu.
„Zjistili jsme, že zatímco základní rozhraní vyhledávačů mohou být snadno implementovatelná a pro běžné uživatele uživatelsky přístupná, zaměstnancům, kteří velkou část času stráví právě prací s podnikovými aplikacemi, nedostačují,“ říká Dean Hager, senior vice prezident pro product management společnosti Lawson. „Většina těchto lidí očekává komplexnější uživatelská rozhraní.“