Lenovo možná brzy ovládne trh s PC

1. 12. 2011

Sdílet

 Autor: © Mihai Simonia - Fotolia.com
Vedoucí pozice společnosti HP na trhu s PC se zdá být ohrožována ze všech stran. Nejen Applem a jeho tablety, ale i Lenovo se stává pro HP stále větším konkurentem.

Podle informací společnosti IHS iSuppli již čínské Lenovo překonalo ve třetím čtvrtletí 2011 dalšího významného hráče na trhu, společnost Dell a již přímo ohrožuje pozici HP. Během jednoho roku se tak tato firma probojovala ze čtvrté příčky na druhou (pokud jsou z žebříčku vyloučeny tablety, protože jinak by se o tuto pozici ucházel Apple), což analytici označují za krok, který na ně dělá dojem. Firmy s novými obchodními modely agresivně tlačí na ty s tradičními modely a jak je vidět, tato strategie funguje.

I když celý trh s PC rostl ve třetím čtvrtletí jen o 5,5 %, Lenovo vykázalo nárůst 13,9 % oproti předchozímu kvartálu a zvýšilo počet prodaných počítačů z 10,9 milionu na 12,5 milionu. Díky tomu tak ovládá 13,9 % globálního trhu s PC. Je tak už jen o 4,2 procentního bodu za vedoucím hráčem, společností HP.

Matthew Wilkins, vedoucí analytik iSuppli, je přesvědčený, že Lenovo využívá zejména silné poptávky po PC v jeho domovské Číně, zatímco v západních zemích prodeje trpí v důsledku ekonomických potíží a kvůli tlaku mediálních tabletů. Nicméně v Číně je vše zatím ještě při starém a klasické desktopy a notebooky jsou atraktivním zbožím. To pomáhá právě Lenovu docílit většího růstu, než je tomu u firem zaměřených na západní trhy.

Zpráva iSuppli jen potvrzuje přesvědčení Gartneru, který již minulý měsíc vydal report, podle nějž Lenovo překoná v prodejích Dell, za což vděčí agresivními marketingu jak v segmentu firemního IT, tak i v produktech pro domácí uživatele.

HP si také příliš nepomohlo srpnovým ohlášením možného oddělení a prodeje divize vyrábějící PC, protože tím vyvolalo nejistotu na trhu a i když pak toto rozhodnutí zvážilo, v očí řady kupujících tím ztratilo dřívější kredit. Například Michale Dell tento přešlap HP označil za krok, kterým tato firma dala příležitost dalším výrobců, na trhu, protože každá nejistota a zmatek je podle něj šance pro konkurenty.