Letošní ImagineCup zná své vítěze

8. 5. 2007

Sdílet

Dne 4. Května 2007 se uskutečnilo české a slovenské finále soutěže ImagineCup v kategorii Softwarový design, kterou pořádá firma Microsoft a které je určeno pro studenty středních a vysokých škol.

bitcoin školení listopad 24

Letošní, v pořadí již pátý ročník se uskutečnil pod záštitou ministryně školství, mládeže a tělovýchovy České republiky Dany Kuchtové. Soutěže se zúčastnilo celkem osm týmu, šest z České a dva ze Slovenské republiky. Tématem pro letošní ročník bylo: „Představte si svět, kde technologie umožňují lepší vzdělání všem.“


Vítězem za Českou republiku se stal projekt s názvem „Silent Books“, jehož tvůrci studují na Vysokém učení technickém v Brně a jejichž projekt se věnuje poskytování informací ve znakové řeči neslyšícím osobám. Zástupce tohoto týmu Aleš Šturala uvedl, že ve školách, kde neslyšící děti nedokážou přijímat informace ve formátu jiném, než je právě znaková řeč, může tento projekt žákům při výuce velice pomoci.

Na druhém místě skončil projekt s názvem „Universal Learning Studio“, který je dílem studentů ze Střední průmyslové školy Třebíč, na třetím místě pak projekt IGraCzech (Interactive Graphs from Czech Republic), jehož tvůrci pochází z Vysoké školy báňské – TU v Ostavě.

Ve Slovenském finále zvítězil tým s názvem S.M.I.L.E (Smart Multipurpose Interactive Learning Environment). Tvůrci pocházejí ze Slovenské technické University v Bratislavě. Jejich projekt spojuje výhody interaktivních vzdělávacích materiálů s popularitou počítačových her. Učitel může jednoduše a efektivně transformovat studijní materiály do trojrozměrných vzdělávacích her, které mohou hrát i děti se zdravotním postižením. Tvůrci uvádějí, že jejich hra je první svého druhu, kterou mohou využívat i nevidomé děti, jelikož pozice postav a objektů může být hlasově identifikována.

Na druhém místě se pak umístil tým z téže university s projektem Omega (Online Multiplayer Educational Game), což je výuková hra, která je však určena dětem v předškolním, či ranném školním věku.

Výherci obou národních kol si odnášejí velice zajímavé ceny jako např. herní konzole Xbox a také postupují do celosvětového finále, které se uskuteční v srpnu v jihokorejském Soulu.
Soutěž ImagineCup má však devět kategorií, které jsou rozděleny do tří tematických okruhů a to technologických řešení, testů schopností a digitálního umění. Pokud vás tato soutěž zaujala, více informací o ni najdete na stránkách www.imaginecup.cz.

Všem výhercům gratulujeme a přejeme jim hodně štěstí v celosvětovém finále.

- - Jan Schejbal