Warren Spector patří k nejznámějším vývojářům v herní branži, a to i přesto, že se v poslední době stáhl do ústraní a založil si studio Junction Point, ve kterém kutí kdovíco. Ale ještě předtím dal vzniknout několika legendárním hrám. Namátkou jmenujem Deus Ex, System Shock nebo Thief. Zkrátka co hra, to klenot. Když se tak nyní tento vývojář přihlásil o slovo na Games Developers Conference, naslouchali mu úplně všichni. A Warren Spector překvapil inspirativním proslovem, ve kterém volal po zlevnění her. "Musíme cenu snížit především proto, že stojíme v konkurenci proti jiným médiím. A to už roky. Nejde o nic nového," tvrdí Spector. A dodává: "díky našim ziskům jsme dokonce větší než Hollywood."
Jde však spíše o potenciál, který je neustále třeba udržovat. Spector se proto domnívá, že hry budou muset s cenami dolů, aby dokázaly konkurovat filmům či knihám. "Když mám v kapse dvacetidolarovku, můžu si koupit knihu, jít se podívat na film do kina, ale nemůžu si koupit hru," tvrdí Spector a trochu tak pomíjí nejrůznější zlevněné edice, ve kterých se dají najít pěkné starší hry i za takovou cenu. Je to však jen příklad, kterým Spector ilustruje nutnost zlevnění. A nelze než přikykovat. Současné hry totiž mnohdy trvají třeba jen pět hodin (například Call of Duty), což už není o moc déle, než strávíte filmem, ale cena je stále stejně vysoká.
Zdroj: Gamesindustry