LinkedIn zavádí novou profilovou stránku

17. 10. 2012

Sdílet

 Autor: © iQoncept - Fotolia.com
Sociální síť se snaží o přehlednější profilovou stránku, která by měla uživatele vybízet k větší aktivitě v rámci svého profilu.

Profil v síti LinkedInProfilová stránka členů sociální sítě LinkedIn se v dohledné době dočká podstatných změn rozložení. Přibudou nové funkce, které zjednoduší její prohlížení i úpravy a měly by podněcovat uživatele k větší aktivitě. Sociální síť profesionálů má po celém světě zhruba 175 milionů členů. Těm od úterý začíná nabízet možnost přechodu na nový vzhled. Podle slov představitelů sítě by měl celý proces přechodu proběhnout v průběhu několika následujících měsíců.

„LinkedIn se ve značné míře zaměřuje na propojování odborníků s potenciálními zaměstnavateli,“ řekl generální ředitel společnosti Jeff Weiner během tiskové konference vysílané prostřednictvím webcastu a dodal, že profil je základním stavebním kamenem celé sítě, který by měl napomáhat tato spojení nalézt. Nový profil by měl být přehlednější a zajímavější, aby v něm mohli uživatelé lépe vyjádřit své zkušenosti. Majiteli například umožňuje přímě úpravy, které by měly zjednodušit obsluhu a nabídnout co nejpohodlnější způsob aktualizace informací. Profil také zviditelní důležité informace o členech sítě uživatele, například o společných zájmech.

Podle Weinera proběhne za rok v síti LinkedIn zhruba 5 miliard vyhledávání. Nejde přitom pouze o uživatele, kteří se pokoušejí nalézt nové zaměstnání nebo nové zaměstnavatele. Síť využívají i prodejci k vyhledávání kontaktů na manažery, novináři zjišťující informace nebo umělci vyhledávající potenciální sponzory.

Susan Etlingerová, analytička z agentury Altimeter Group, si nicméně myslí, že v případě změny profilové stránky nejde o revoluční krok, ale spíše o přirozený vývoj. „Zajímavé na ní je zejména to, že upozorňuje na některé dosud opomíjené aspekty uživatelských profilů sítě LinkedIn,“ myslí si. Problémem této sociální sítě podle ní je to, že není tak zábavná a lehce použitelná jako Facebook nebo Twitter. Proto je podle ní změna profilové stránky krokem správným směrem. Nebude sloužit pouze k představení uživatele samotného, ale i kontaktů z jeho sítě s obdobnými zájmy. „Je kladen větší důraz na vizualizaci a na společenské vazby a vztahy uživatele,“ myslí si Etlingerová.

Síť LinkedIn byla založena v roce 2003 a podle Weinera v ní v současnosti každou sekundu přibývají dva noví uživatelé. Bezplatný účet umožní uživateli vytvořit profil popisující jeho profesní zkušenosti se životopisem a seznamem pozic, na kterých pracoval. Umožňuje mu vytvářet síť kontaktů, vkládat komentáře a odkazy, vstupovat do skupin, vyhledávat nabídky zaměstnaní a zobrazovat zprávy, které by jej mohly zajímat. Placený účet nabízí více možností, zejména v oblasti vyhledávání pracovních míst a pracovníků. LinkedIn nabízí i specializované účty určené pracovním agenturám a prodejcům.