Pokud si dobře prostudujete logo této hry, zcela jistě vám neunikne, že dvojka v názvu neznamená druhý díl, nýbrž umocnění. Autoři nám tím chtějí sdělit, že na jejich hře není nic tak „malé“ jako bylo na jedničce. A pokud si ji pamatujete, pravděpodobně se vám pod tíhou tohoto tvrzení muselo orosit čelo. Už tam byli totiž někteří bossové velicí jak nadopované paneláky a hra celkově působila megalomansky na každém kroku. Tlačit na pilu ještě víc se proto zdá jako docela obtížný úkol, ale to neznamená, že si s ním Capcom neporadí.
Planeta EDN III zestárla o deset let a během této doby prošla drastickou změnou. Všudypřítomný led již nepokrývá celý její povrch a do módy se na ní dostávají džungle. To však neznamená, že z ní vymizeli Akridi – právě naopak! Klimatické změny jim totiž svědčí a díky tomu jsou větší, „hezčí“ a daleko přítulnější. Některým z nich se daří dokonce natolik, že už by i pro vás byli příliš velkým soustem, a proto do akcí nebudete vyrážet sami.
V duchu zveličování přidal Capcom do hry kooperační multiplayer až pro čtyři hráče. Ať už tedy budete mít po boku tři umělé inteligence, či živé spolubojovníky online, případně ve split screenu, nikdy nebudete bojovat sami, a to oceníte hlavně při epických soubojích s bossy. Ostatně těmi se Capcom chvástá již od samotného oznámení druhého dílu a my se mu ani nedivíme! Už dlouho se nám totiž nedostalo možnosti skočit obřímu monstru do žaludku a zkoušet, jak si poradí s palbou...
I když o kvalitách příběhové kampaně nikdo nepochybuje, docela bychom se vsadili, že daleko víc z vás se těší na akčně-strategický multiplayer, který byl návykový už v jedničce. V jeho případě se daleko víc pracovalo na vylaďování hratelnosti a přípravě dostatečně členitých a zajímavých map. O tom jsme se přesvědčili také díky nedávno proběhnuvší betě, která prakticky neodhalila žádné zásadní bugy, a i když pouze na jedné mapě a ve dvou módech, po celou dobu hraní běžela v pohodě.
Ony dva hratelné módy byly Elimination, což je úplně klasický deathmatch, a Data Post Grab, který je zdejším představitelem zabírání strategických bodů. Oba dva se dají hrát až v šestnácti hráčích a ani jeden z nich není ochuzen o všechny vaše milované vymoženosti ze singleplayeru! Vystřelovací háky vám umožní zdolávat strategický terén, z Data Postů budete získávat termální energii, která díky teplejšímu podnebí už ani tak neslouží k ohřívání, jako spíš ke střílení a zklamání nebudou ani ti z vás, jenž se rádi povozí v nějakém to obrněnějším mechovi.
Obzvláště u mechů (VS) by leckoho mohlo napadnout, že budou značně vykyvovat hratelnostní vyváženost – opak je však pravdou. Capcom se se svou hrou opravdu pomazlil a ani vlastnictví těžké bojové techniky neznamená, že máte vyhráno. Mezi „normálními“ zbraněmi se nově objeví pár plazmových přírůstků, které daleko více než k zabíjení poslouží k ochromení nepřátel. Jinak zůstalo vše při starém a Lost Planet2 vám nabídne klasickou škálu brokovnic, kulometů a podobných ověřených zbraní.
I když v betě ještě nefungoval, přislíben je také systém rozdávání zkušeností a levelování v duchu moderních akčních her. Nezanedbatelná je také možnost modifikovat si herní zážitek pomocí změn v rozmístění zbraní na mapách a podobně. Možností tu zkrátka bude dost na to, abyste se nenudili ani při dlouhodobějším hraní a multiplayer stále působil svěže.
Co se technického zpracování týče, asi nikoho z vás příliš nepřekvapí, že Capcom vsází na již několikrát ověřený MT-Framework 2.0, který znáte například z Resident Evil 5. Je sice fakt, že engine to není zrovna nejnovější, avšak vývojáři zvládají práci s nejrůznějšími efekty na jedničku a mistrně přibývající nedostatky zakrývají. Ledacos mu také odpustíte, až vám předvede interakci herních charakterů s prostředím. S nástupem džungle se totiž otevřel prostor pro fyziku vegetace a Capcom toho samozřejmě využil. Ohýbání listů a prodírání se porostem je tak detailní, že se z něj stal další strategický prvek během hraní. Když se někde něco šustne, prostě to pokropíte...
Jak chutnají epické bitvy umocněné na druhou, zjistíte 18. května na PS3, X360 a PC.