O Mafii 2 se mezi hráčským publikem šušká již půl roku. Jak bude vypadat nový mafiánský epos?
Mafia je pojem, který v roce 2002 udělal obrovskou díru nejen do českého herního průmyslu, nýbrž i do toho světového. Fantasticky zpracovaný mafiánský příběh uchvátil de facto každého hráče a Mafia se tak zcela zaslouženě zařadila do zlatého fondu videoherní zábavy. Není proto divu, že je v přípravě nyní i nové pokračování.
Nabídka, která se neodmítá
S žádnou návazností na scénář původní Mafie se nepočítá, nicméně starý koncept bude přece jen zachován. Hlavní hrdina hry Vito Scalleta totiž opět nebude žádným krvežíznivým drsňákem, nýbrž ho především ovlivní všemožné okolnosti. Vito se v mládí dopustil velké hlouposti – společně se svým kamarádem Joem se zapletli do jisté krádeže, při níž byl souhrou nešťastných náhod Vito chycen. Dostal posléze na výběr – buď půjde za katr, nebo si obleče vojenskou uniformu, vezme do rukou zbraň a odletí bojovat za svou vlast na frontu 2. světové války. Vybere si druhou možnost. My však do dění vstoupíme až ke konci války, kdy se Vito vrací domů. Není vůbec překvapen, že ho na nádraží nikdo neočekává, nicméně pak se objeví Joe a pozve ho na projížďku po městě v až podezřele nablýskaném autě. Joe se mu cestou svěří, že má chuť stát se mafiánem. Vito zase nechce nikdy žít v chudobě. Cesta na úplný vrchol bude doslova posázena trním, ale časem se oba vypracují a budou se moci přidat do jedné ze tři mafiánských rodin – Clemente, Vinci a Falconi. Každá rodina má své vlastní, unikátní a osvědčené praktiky, a na nás bude se jim podřídit.
Vítejte v Empire City!
Bez okolků se taktéž budeme moci ponořit do nového herního prostředí, a sice města Empire City. Jde o fiktivní město inspirované především americkým New Yorkem a okrajově i San Franciskem, což znamená, že hru okoření vskutku rozmanitá zákoutí. Empire City s rozlohou 10 čtverečních mil (16 km2) dominuje i po mnoha dalších stránkách. Tvůrci to totiž se svým smyslem pro maximální detail myslí opravdu vážně, a tak každý předmět (ať jde třeba o pouliční lampy v exteriérech či nábytek v interiérech) je vymodelovaný podle reálných předloh a fotografií. Dále pak hráčům spadne čelist až na klávesnici díky obrovské vzdálenosti, kam je možné dohlédnout, přičemž k vidění by měly být i známé budovy, mrakodrapy a mosty (Empire State Building, Golden Gate Bridge nebo Brooklynský most…).
Novinky a inovace
V předchozím textu jste se dozvěděli něco bližšího o příběhu, postavách a o herním světě, teď se ale podíváme na novinky a inovace. Pakliže stisknete při hraní určité tlačítko, Vito se přimáčkne k nejbližší překážce, která se dá použít jako úkryt. Nicméně občas budeme nuceni dát si pozor, za jaký kryt se to schováváme, neboť autoři přislíbili průstřelnost předmětů. Dále pak méně zdatné hráče jistě potěší absence klasického indikátoru zdraví, jelikož se tím hra stane podstatně jednodušší. A jak vlastně celý princip funguje? Podobně jako třeba v Call of Duty 4 nebo v řadě konzolových her (např. GTA IV) – pokud schytáme mnoho kulek, začne obrazovka rudnout, přičemž pokud rychle nevyhledáme možné útočiště v podobě úkrytu, je s námi amen.
Vůně benzínu
Propracovaným aspektem již původní Mafie byl vozový park. Tentokrát se auta o něco zrychlí, přičemž nejrychlejší žihadla si užijeme asi na místní dálnici, na níž nebude rychlost nikterak omezena zákony. Mafia 2 jde ve šlépějích Grand Theft Auto, když se v každém automobilu objeví rádio. V něm si poslechneme jak všelijakou hudbu, tak se dozvíme i aktuální události z města Empire City. Velkým lákadlem dopravních prostředků bude jejich destrukce, jež je přirovnávaná k průkopníkovi tohoto aspektu Bournout Paradise. Občas se ovšem může stát, že se nebudeme chtít projíždět po městě a raději si vezmeme taxíka. Ten nás v mžiku dopraví na místo určení, nicméně jeho služby nebudou zadarmo.
Nyní bychom se však zastavili u kradení aut, jelikož i v tomto směru nás čekají změny. Krádeže aut by již neměly být tak snadnou záležitostí, jako tomu bylo minule, protože někteří řidiči se ze své káry nenechají jen tak snadno vyhodit. Přijdou dokonce i situace, kdy na nás vytáhnou zbraň! Navíc se již nebudeme muset učit páčit zámky, poněvadž bychom se do automobilů měli dostat pomocí jakési mini-
hry (něco na způsob páčení zámků v Oblivionu). Prozatím není známo oficiální datum vydání, ale spekuluje se o jaru roku 2009.