Cílem testu je ověřit kompletní proces: od objednání zákazníkem přes identifikaci v distribučním centru až po převzetí dronem, který zásilku doručí přímo zákazníkovi. Test proběhne v distribučním centru v Jirnech u Prahy.
Testovací doručení proběhne pod dohledem Úřadu pro civilní letectví, protože automatizované doručování pomocí dronů v tuto chvíli česká legislativa neumožnuje.
„K úpravě legislativy může vést ještě dlouhá cesta, pro nás je podstatné být součástí celého procesu a mít možnost poskytnout zkušenosti z našeho vlastního testování,“ říká Jakub Havrlant, CEO Mall Group.
V zahraničí doručování dronem úspěšně otestoval Amazon, DHL nebo Švýcarská pošta. U velkých e-commerce hráčů se odhaduje, že přibližně 80 % produktů prodaných produktů váží pod dva kg. Takovou hmotnost dron bez problémů přepraví, čímž se nabízí efektivní alternativa tradičnímu doručování.
Mall.cz prý má, co se týče váhy prodaného zboží, podobnou bilanci, takže zavedení doručování dronem by přineslo snížení nákladů a také zrychlení doručení zboží zákazníkovi.