Všechny ty tisíce aplikací na Android Market jsou určitě hezká věc, ale když uživatelé nemají zároveň jistotu, že si s novou aplikací nestahují do telefonu i „dárek“ navíc, padá důveryhodnost celé služby velmi hluboko.
Před několika dny jsme psali o zřejmě největší malwarové nákaze, která Androidy postihla, odhady hovoří až o pět milionech napadených zařízení. Odpovědnost za šíření malware a dalšího škodlivého softwaru nesou jak uživatelé, kteří stále odmítají pochopit, že smartphony jsou dnes mnohem více počítače, náchylné k napadení, než byly první mobilní telefony před desítkou let. Svůj podíl odpovědnosti však má i Google, kterému se nedaří z Android Market úspěšně odfiltrovat „dvojí“ aplikace.
Změnu by mohl přinést nový nástroj přímo z dílen Google. Jmenuje se Bouncer a princip jeho fungování je poměrně jednoduchý. Bude automaticky skenovat Android Market a vyhledávat malware, aniž by bylo zapotření posílat aplikace ke schvalovacímu procesu. Podle Hiroshiho Lockheimera, hlavního vývojáře pro Android, bude Bouncer automaticky prohledávat nově přidané aplikace a hledat jakékoli známky přítomnosti spyware, trosjkých koňů či malware.
Součástí tohoto procesu je i simulované spuštění aplikace a pravidelná kontrola účtů vývojářů, ve snaze udržet známé firmy zdaleka od Android Market. Aplikace, které již na AM jsou, si projdou úplně stejnou procedurou.
Celý příspěvěk Hiroshiho Lockheimera si můžete přečíst na blogu Google Mobile.