Zjistil to nezávislý spotřebitelský průzkum společnosti Acco Brands, evropského výrobce kancelářských potřeb, který se týkal právě GDPR.
Podle tohoto průzkumu mají firmy ve znalosti GDPR stále rezervy. Vyplynulo z něj například, že si 65 % firem doposud nepořídilo doplňkové vybavení na skartování a 52 % firem nadále nerozumí rozdílným bezpečnostním stupňům skartování.
Více než 50 % firem má také pouze jednu nebo dokonce žádnou skartovačku. Zůstává tedy otázkou, co se v těchto firmách děje se stohy papírů s citlivými daty klientů.
Průzkum také zjistil, že firmy, které si na základě GDPR pořídily nové vybavení pro skartování, používaly skartovačky papíru již dříve. Tato skupina představuje 35 % trhu a má nejvýraznější povědomí o bezpečnosti skartování.
Nabídka skartovaček na trhu je přitom široká. „Průzkum potvrdil pokračující poptávku po řešeních umožňujících hromadné skartování. Takováto řešení šetří čas a zároveň zvyšují produktivitu procesu skartování,“ uvedl Jakub Musílek, marketingový manažer Acco v ČR.
Letos bude podle něj do těchto výrobků investovat více firem a budou častěji vyžadovat pokročilejší vlastnosti, jako je ochrana před zaseknutím papírů a automatické plnění, protože skartování se stane každodenní aktivitou firmy.
Ochrana osobních dat v počítačích, telefonech a na serverech nám připadá zcela zřejmá, ale k většině bezpečnostních incidentů dochází právě s nesprávnou manipulací s tištěnými dokumenty.