Z Ruska se k nám v poslední době valí čím dál více her od téměř neznámých tvůrců. Další z řady je akční arkádové FPS March!: Offworld Recon od HBM a Buka Entertainment. V nedávné době společnost Cenega podepsala smlouvu o distribuci této i ostatních her od těchto východních tvůrců na našem území. Potěšující přitom je (hlavně pro méně jazykově nadané), že všechny vyjdou v češtině. Ale nyní se pusťme do právě tohoto akčního titulu.
Příběh hry je zasazen do blízké budoucnosti. Lidé přišli téměř o všechny zdroje tolik potřebných surovin, a proto začali pomaličku osidlovat jiné planety. Jednou z prvních takových byl Mars. Brzy na něm vykvetly velké těžební doly a také nejrůznější základny od vojenských po počítačové. Mars je však poměrně neobyvatelnou planetou, která na druhou stranu skýtá mnoho vzácných surovin. Proto se lidé vrátili domů a celý systém na Marsu řídili ze Země pomocí počítačů a robotů. Jenže ten jako by byl zakletý. Počítače nečekaně vypadávaly a velmi často se objevovaly závažné poruchy. To trvalo až do dne, kdy lidé s Marsem ztratili veškerý kontakt. Poslední, co bylo vidět, bylo napadení základen jakýmisi cyborgy. Aby toho nebylo málo, informace získané od průzkumných robotů uváděly přítomnost neznámých budov. V tuto chvíli se na scéně objevujete vy jakožto velitel posádky, který má na starosti zjištění a vyřešení situace.
O svůj život se však bát ani v nejmenším nemusíte. Práci za vás odvedou roboti, které budete na Marsu ovládat. Když bude některý z nich zničen, jednoduše sáhnete po dalším. To má ve hře zajišťovat arkádovitost misí. Jediný okamžik, kdy bude zapotřebí trochu taktizovat, bude v situacích, kdy se setkáte tváří v tvář s bossem, kterých by mělo být ve hře požehnaně. Akce se budou odehrávat ve vojenských budovách, výzkumných laboratořích, těžebních dolech, jeskyních, na venkovních pahorcích a nížinách, a navštívíme i vesmírné lodě apod.
Zbraně jsou v March! řešeny trošku jinak, než známe z jiných her. Každý robot má svoji speciální výbavu a ta se postupem hry vylepšuje různými doplňky. LithTech engine umožní, že se na hru budete mocí dívat z pohledu první i třetí osoby. Hudba, která vás na cestách bude doprovázet, se ponese v duchu trance, techna a heavy metalu. Chybět nebude ani multiplayer. Hardwarové nároky nejsou nikterak vysoké (procesor 400 MHz, 64 MB RAM a 16MB 3D karta), což mě dost překvapuje, když vidím požadavky her, které v současné době vycházejí. V každém případě to vypadá na zajímavý titul, který by se měl do prodeje dostat již v dubnu 2003.