Mass Effect byla jedna z mých nejoblíbenějších her v roce 2007, ukradla mi spoustu hodin života a lákala mě k průzkumu každého koutu rozsáhlé Mléčné dráhy. Od vizuálně působivých, skoro až filmových video sekvencí a postav po hluboké prvky RPG, kvůli kterým jsem se těšil na každou další úroveň.
Shepardův brutální raketomet vypadá stejně skvěle, jako ničivě; všimněte si vyděšených utíkajících nepřátel.
Mass Effect 2 vypadá stejně skvěle jako předchozí díl, a k tomu přináší spoustu nových úprav. Pokračování přinese zjednodušený přístup k předmětům a zbraním (o němž si mnoho hráčů myslelo, že je nepraktický) a také vylepšené ovládání aktivních schopností postav, které zaručí rychlejší rozhodování v soubojích. Mass Effect 2 se také odchyluje od minulé hry, odebráním lékárniček a systém léčení tak bude závislý na regeneraci životů, který je známý a populární v mnoha FPS hrách. Soubojový systém zatím vypadá ještě poutavěji než v prvním díle, například i díky tomu, že Shepard má přístup k super ničivým zbraním, jako je těžký raketomet. K tomu ještě Bioware prohloubil systém poškození, díky kterému mohou hráči správným výstřelem připravit soupeře o jakoukoliv končetinu.
Systém poškození v Mass Effectu 2 umožní hráčům opravdu těžce ublížit nepřátelům. Příkladem je tento Husk, kterému chybí půlka těla.
Hráči mohou očekávat stejně epický příběh, jako v předchozím díle, ale i přesto zde Bioware provedli pár změn: na mnoho rozhovorů nyní může být odpovězeno v průběhu hry, čímž se rapidně zvýší kvalita video sekvencí. To znamená, že pokud půjde všechno dobře, můžeme se těšit na ještě lepší Mass Effect, než jaký si ho zatím pamatujeme a rozhodně půjde o hru roku.
Autor: Andy Burt
Překlad: David Kindl