Hlavní navigace

Medal of Honor: Pacific Assault

4. 1. 2004

Sdílet

Po vynikající 3D akci z prostředí druhé světové války Medal of Honor: Allied Assault a dvou datadiscích chystají vývojáři z losangeleského studia Electronic Arts zbrusu nové pokračování. Těšte se na virtuální boj s fanatickými Japonci!

Legendární Medal of Honor: Allied Assault jistě není třeba nijak zvláště představovat. Tato first person akce z prostředí druhé světové války si společně s datadisky Spearhead a Breakthrough získala velké množství nadšených fanoušků. Autoři se proto rozhodli v sérii dále pokračovat a na začátku příštího roku zaútočí se zbrusu novým pokračováním.



Vzhledem k úspěchu předchozích titulů se vývojáři z losangeleského studia Electronic Arts budou muset opravdu snažit, aby neudělali sérii Medal of Honor ostudu. Nový Pacific Assault má díky slavným předchůdcům již předem zaručenou prodejnost, ale aby hráče nezklamal, bude jim muset vyrazit dech stejným způsobem jako před časem Allied Assault. Toho si jsou autoři naštěstí vědomi, a tak bude druhý díl ve znamení velkých změn, které zatím vypadají doslova fantasticky. Ostatně pojďte se přesvědčit společně s námi.



Zákeřní kluci z východu

Medal of Honor: Pacific Assault se bude opět odehrávat v průběhu druhé světové války. Tentokrát se však posunete východním směrem a budete bojovat s fanatickými Japonci. Pokud jste přišli do styku s Allied Assault, jistě máte stále v živé paměti vynikající virtuální vylodění v Normandii, kterého jste se v jedné z misí zúčastnili. Tato scéna byla jako vystřižená ze slavného filmu Zachraňte vojína Ryana a vzala vítr z plachet všem, kdo považují počítačové hry za stupidní zábavu pro teenagery. Pacific Assault samozřejmě nemůže zůstat pozadu, takže se hned na začátku hry probudíte na palubě bitevní lodě v přístavu Pearl Harbor. Bude to peklo? Rozhodně.

Vžijete se do role mariňáckého rekruta Toma Conlina a v onen osudný den budete muset, stejně jako ve skutečnosti, čelit nečekanému útoku japonských vojáků. Nepůjde pouze o prostý boj, čeká vás například hašení požáru na lodi, záchrana topících se pilotů a ovládání protiletadlového kanónu. Tím ale výčet událostí zdaleka nekončí. V období od roku 1941 do roku 1944 se dostanete do mnoha střetů, mezi nimiž nebude chybět ani krvavý boj o Guadalcanal či slavná bitva na ostrově Tarawa. Pacific Assault nabídne celkem 25 levelů, rozdělených do sedmi rozsáhlých singleplayerových misí, a nebude chybět ani pár multiplayerových novinek.

Důležitým prvkem tentokrát bude příběh, speciálně pak jeho podání. V Pacific Assault bude hlavní hrdina poprvé během doplňkových animací představen v third person pohledu a díky možnostem zbrusu nového enginu se stanete svědky jeho proměny. Společně s ním projdou válečným peklem ještě jeho tři přátelé a z vyplašených zelenáčů se postupně vyklubají ostřílení veteráni s jizvami na těle i na duši. Válka zkrátka vůbec není procházka růžovou zahradou, jak byste si po dohrání mnohých titulů mohli myslet, a to vám Electronic Arts prostřednictvím své nové akce chtějí dokázat.



Spousta překvapení

Nový Pacific Assault je, stejně jako předchozí kousky v sérii Medal of Honor, založen na týmových bojích. Nadále ovládáte pouze svou postavu a ostatní se chovají na základě vlastní umělé inteligence, ale přesto budete muset mít většinu akcí pod kontrolou. K tomu vám poslouží přes 20 historicky přesných zbraní, mezi nimiž nebude chybět například smrtící plamenomet, a nové válečné stroje jako třeba plamenometné tanky či lodě. Boje budou navíc více adrenalinové, neboť kvůli nepropustné vegetaci se viditelnost – a tím pádem i vzdálenost od nepřátelských vojáků – sníží na pár metrů.

Dalším výrazným krokem vpřed je mírně nelineární pojetí, jež vám poskytne potřebnou dávku svobody, kterou série Medal of Honor potřebovala jako koza drbání. Spoustu levelů tak můžete projít mnoha způsoby, jež se dále promítnou do následujících akcí. V jedné z misí budete například muset zaútočit na japonskou základnu, kterou budete moci buď vzít přímým útokem, nebo se ukrývat a protivníky nenápadně likvidovat. Navíc můžete cestou narazit na malý bunkr, kde dva nepřátelští vojáci mučí domorodého muže. Pokud mu pomůžete, proseká vám na oplátku novou cestu džunglí, a vy se tak vyhnete několika nebezpečným střetům. Efekty některých vašich činů se ale projeví až o několik levelů později a mohou vám některé akce jak zjednodušit, tak i podstatně ztížit.

A to si pište, že se mnohokrát pořádně zapotíte. Autoři se totiž rozhodli zapracovat na výše zmiňované umělé inteligenci a nadělili vlastní rozum všem postavám ve hře. Boje tak budou realističtější a nabídnou mnohem hlubší zážitek. Zatímco mariňáci agresivně postupují kupředu, navzájem se kryjí a hojně využívají granátů, japonští vojáci se chovají přesně jako za války a jakmile přijdou o velitele, propadají panice a nezřídka provádějí prudké až sebevražedné útoky.



Audiovizuální teror

Velkou roli bude v chystaném pokračování hrát rovněž grafické a zvukové zpracování. Nový engine, podpořený fyzikálním systémem Havoc, představí rozsáhlé venkovní prostory ve zcela jiném světle než Allied Assault a jeho datadisky. Můžete se těšit na vynikající obličejové animace, realistickou vodu, jejíž hladinu budou čeřit nejen dešťové kapky, ale rovněž dopadající projektily či křídla letícího ptáka (!), dokonce i na vysokou trávu vlnící se ve větru, která bude reagovat na kroky prodírajících se vojáků či tlakové vlny vybuchujících granátů. Plovoucí mrtvá těla se budou také konečně zachytávat za kameny, kořeny či vaše nohy. Je až neuvěřitelné, co všechno dokáží vývojáři vymyslet, aby nám nabídli co možná nejrealističtější zážitek.

Na Medal of Honor: Pacific Assault se mohou těšit rovněž příznivci multiplayerových klání, neboť nabídne tucet zbrusu nových map. Ty si budete moci zahrát v několika starých známých módech, doplněných jedním novým, který vývojáři úspěšně drží pod pokličkou. Zatím vše nasvědčuje tomu, že půjde o určitou podobu módu Assault, kdy se jeden tým brání, zatímco druzí útočí.

Do vydání plné verze hry ještě zbývá několik dlouhých měsíců, ale pokud bychom mohli soudit na základě dostupných informací, dotkli bychom se přitom přímo herního nebe. Bohužel však existuje nespočet nahypovaných titulů, jejichž koncová podoba se od té slibované rapidně lišila. Proto zatím zůstaňte střízliví a držte autorům palce, Electronic Arts by vás nakonec mohli velmi mile překvapit.

Autor článku