Hlavní navigace

Média 2007: papír versus monitor

8. 2. 2007

Sdílet

Skupina pro technologie, média a telekomunikace firmy Deloitte vydala analýzu trendů, které by letošní rok měly nastat ve světě médií.

Skupina pro technologie, média a telekomunikace firmy Deloitte vydala analýzu trendů, které by letošní rok měly nastat ve světě médií.

Blogů bude letos přibývat, ale těžko na nich vybudovat obchodní model. Totéž se týká serverů zveřejňujících obsah zdarma. Internet letos rozhodně nenahradí ani videopůjčovny. Televizní stanice si klesající reklamu vynahradí příjmy z placených diváckých SMS. Takový má být rok 2007 ve světě médií.

Papír versus monitor

Potištěný papír a rozsvícený monitor počítače jsou tradičně líčené jako média konkurenční. Předplatné elektronických informací dnes dosahuje již 10–18 % příjmů vydavatelů tištěných publikací. Za reklamu na internetu zadavatelé zaplatí 20 miliard USD ročně. Naproti tomu si stále 439 milionů lidí ve 230 zemích světa denně kupuje noviny, časopisů vychází 1,4 miliardy výtisků ročně a knih se prodá každý rok kolem 3 miliard.

Vztah mezi papírem a monitorem nemusí být vždy antagonistický. Spíše jde o to najít způsob vzájemně se doplňující a ziskuplodné koexistence,“ uvedl Petr Babický, partner pro TMT Deloitte Czech & Slovak Republic.

Blogy a další

V letošním roce bude podle analytiků Deloitte pokračovat soupeření tradičních médií s těmi, jejichž obsah si vytvářejí sami uživatelé. Opět se zvýší počet blogerů a vzniknou další internetové stránky, do kterých budou přispívat především jejich čtenáři. Profesionální média ale mohou být klidná, tyto aktivity neponesou velké příjmy. Ze 60 milionů aktivních blogerů se touto prací uživí jen několik.

Provozovatelé stránek zaměřených na společenskou komunikaci dnes často komukoliv nabízejí zdarma prostor ke zveřejnění jeho názorů, fotografií i filmů z kategorie home-video. Popularita takových sociálně-komunitních stránek poroste. Velmi těžko se ale bude hledat obchodní model, jak z této činnosti získat nějaký příjem. I když některé weby mohou prokázat solidní návštěvnost, pro inzerenty jsou nezajímavé.


Více najdete na Business Worldu zde.

 

Autor článku