Meg Whitmanová v čele HP je dobrou volbou, tvrdí zákazníci

24. 9. 2011

Sdílet

 Autor:
Zákazníci společnosti HP jsou sice znepokojeni změnami ve vedení firmy, ale současně doufají, že výměna Leo Apothekera za Meg Whitmanovou pomůže zajistit budoucí stabilitu.

Whitmanová byla tento týden jmenována novou výkonnou ředitelkou společnosti Hewlett-Packard místo Leo Apothekera, který byl ve funkci necelý rok a jehož působení je spjato s řadou kontroverzí. Ten se za svého vedení pokusil HP dát nový směr a zaměřit se na podnikový hardware, software a služby místo na prodej PC, podobně jako před lety IBM. V rámci těchto změn došlo například k nákupu výrobce softwaru Autonomy za 10,2 miliardy dolarů a také se začalo spekulovat o oddělení a prodeji divize PSG (Personal Systems Group), která vyrábí PC a mobilní zařízení. HP také ohlásilo konec přístrojů s WebOS, do kterých ovšem investovala nemalou částku včetně loňské akvizice Palmu. Tyto změny, dotýkající se samotného směřování firmy, byly ovšem pro některé zákazníky – ale i pro samotnou dozorčí radu HP – znepokojující a mnozí vyjadřovali své rozčarování. Od Meg Whitmanové si pak slibují odstranění chaosu a rozhodnou komunikaci ohledně budoucí roadmapy a plánů.

Gerry McCartney, CIO na Purdue University, která využívá řadu produktů HP, situaci komentuje slovy, že informace o oddělení či možném prodeji divize PSG přinesly řadu otázek a ohrozily tak důvěru v budoucnost produktů HP. McCartney má ve svojí infrastruktuře velké množství přístrojů od HP včetně serverů, desktopů, laptopů a univerzita provozuje také dva superpočítače ze žebříčku Top 500, z nichž dva postavilo právě HP. Podle něj bylo zmíněné rozhodnutí špatně ohlášeno i komunikováno a způsobilo na trhu značnou nejistotu. Sám McCartney, podobně jako řada analytiků, tvrdí, že by bylo ideální, aby divize PSG zůstala i nadále součástí společnosti Hewlett-Packard a aby mohl nakupovat produkty od jedné jediné firmy. Od Meg Whitmanové si pak slibuje stabilitu a lepší komunikaci plánů na následující roky, která by mohla vyjasnit i jeho vlastní plány.

Nina Buiková, chief marketing officer v Connectu, což je nezávislá komunita firemních zákazníků HP, k tomu dodává, že lidé bedlivě sledují věci, které mohou narušit jejich byznys strategii. A jednou z nich je právě nejistota ohledně produktové strategie a road mapy a dobrým příkladem je Oracle, kterému se podařilo v době kolem akvizice Sunu způsobit poměrně velkou nejistotu ohledně budoucích plánů s produkty této firmy. Výsledkem pak byl momentální pokles zájmu o řešení Sunu.

Buiková dále říká, že již získala několik reakcí od členů komunity Connect, kteří jsou se změnou vedení HP spokojeni a jsou ohledně Whitmanové extrémně optimističtí. Ta se již v minulosti projevila jako dobrý komunikátor a patří mezi nejúspěšnější ženy v byznysu. I když je rozdíl v tom vést „menší“ firmu jako je eBay, kde dříve Meg Whitmanová působila jako CEO, a takového giganta, jakým je HP, dokáže se Whitmanová podle Buikové obklopit správnými lidmi, kteří jí pomohou provádět byznys strategii. Změna ve vedení a výměna Leo Apothekera podle ní firmě HP pomůže a bude dobrým krokem pro budoucnost.