Jaká je vize sjednocené firemní komunikace společnosti Microsoft?
Lidé denně používají řadu komunikačních prostředků, ať už je to e-mail, elektronický kalendář, mobilní a pevný telefon, zasílání krátkých zpráv či chatování přes web. Všechny tyto prostředky potřebujeme nejen v kanceláři, ale i na cestách, u zákazníka nebo při práci z domova. Microsoft chápe pojem jednotné firemní komunikace jako integrované řešení, kde je veškerá komunikace k dispozici přehledně na jednom místě a na jedno kliknutí. Na svém počítači v Outlooku tak uživatel má např. veškerou e-mailovou komunikaci, historii svých krátkých zpráv a chat diskusí, přehled odchozích i příchozích telefonních hovorů nebo hlasových vzkazů. Jednoduše v nich můžete vyhledávat, filtrovat a kdykoliv tak mít přehled například o kompletní komunikaci s obchodním partnerem, kterou jste s ním vedl třeba před několika měsíci.
Jaké jsou podle vás hlavní přínosy pro uživatele?
Jedná se o uživatelsky velmi jednoduché a intuitivní řešení, které nabízí obrovskou úsporu času a jistotu plné kontroly nad různými formami komunikace. Kromě velké časové úspory práce lidí je pro firmy úsporná hlasová komunikace VoIP a optimalizace telekomunikačních nákladů. Novou příležitostí jsou také hlasové a videokonference použitelné pro jednání, prezentace i školení. Firmy tak šetří čas nutný k cestování a scházení se v zasedacích místnostech.
Jaké výhody oproti konkurenci má například vaše řešení pro videokonference?
Videokonferenci lze sestavit během několika málo vteřin. Stačí mít počítač vybavený web kamerou a na jedno kliknutí myši přizvat další osoby. Videokonferenci lze tedy využít doslova kdykoliv a kdekoliv, tedy nejen ze speciálně uzpůsobených videokonferenčních místností. Na druhou stranu se jedná o bezpečné a robustní řešení, které IT oddělením nabízí flexibilitu a lepší kontrolu i správu komunikační infrastruktury.
Vnímáte, že se firmy nyní v době stagnace více zajímají o úsporu nákladů na firemní komunikaci a o omezení cestování?
Ano, firmy se snaží více zefektivnit své interní procesy. Návratnost investic do tohoto řešení se díky úsporám a rychlejší a pružnější komunikaci pracovníků pohybuje v řádu několika měsíců. Máme menší zákazníky s instalací jen pro pár desítek počítačů i velké společnosti, které používají několik tisíc klientů. Microsoft sám např. používá krátké zprávy (instant messaging) a audio- i videokonference pro asi 150 000 svých zaměstnanců a stálých obchodních partnerů po celém světě. Měsíčně se přitom uskuteční na 60 000 web a videokonferencí. Řešení se však vyplatí i malým zákazníkům, zejména pokud mají pár oddělených sídel a poboček v různých městech v Česku nebo v zahraničí nebo i jen v rámci jednoho města. Při nutnosti komunikovat na dálku je tedy toto řešení skutečně obrovským přínosem.