Během konference TechCrunch Disrupt SF viceprezident Facebooku David Marcus popsal, že od nynějška bude možné platit přímo uvnitř Messengeru pomocí platebních karet Visa, MasterCard, American Express a služeb Stripe, PayPal a Braintree. Zatím je to ale omezené pouze na americký region, další rozšíření by ale mělo následovat.
Když Facebook v dubnu představil svou botí platformu Messenger, vyzdvihoval schopnost botů např. rezervovat letenku či uskutečňovat přímo v aplikaci maloobchodní prodej, ale na zaplacení transakce byl uživatel stále přesměrován mimo aplikaci. Nová změna, jež je součástí verze Messenger Platform 1.2, znamená, že aplikaci již není třeba opouštět.
Marcus odmítl, že by boti byli jen jakousi „módou“, která zmizí stejně rychle, jako se objevila, jak už to s technologickými trendy často bývá. „Není to o botech, je to o zprostředkování zkušenosti“ pomocí interakce s lidmi, službami, značkami a podniky, tvrdí.
Messenger přilákal více než 34 tisíc nových vývojářů během pěti měsíců, a vytvořeno bylo přinejmenším 30 tisíc botů podle dat Facebooku. S Messengerem se firma snaží vystavět ekosystém, schopný zprostředkovat „fundamentální věci, které lidé chtějí dělat, když navzájem komunikují,“ jako je posílání zpráv, skupinové konverzace a schopnost komunikovat s podniky.
Během posledních šesti měsíců Facebook investoval značné finance do výkonu Messengeru, komunikace v reálném čase a videohovorů, popisuje Marcus.
Messenger má měsíčně více než 1 miliardu aktivních uživatelů a přes 300 milionů z nich využívá funkci videohovorů nebo volání, a to každý měsíc. Facebook chce do budoucna platformu vylepšit možností hlasem zadávat příkazy pro navigaci a text, ale prozatím na těchto funkcích ani nepracuje. Skupinové videohovory „je také dost logický krok do budoucna,“ myslí si Marcus.
Jak bude Messenger vypadat za pět let? „Když se podívate na všechny ty entity, se kterými komunikujete, všechno do sebe zapadá,“ popisuje. „Na Messenger můžete přivést svůj každodenní život a lépe si ho zorganizovat, a mít tu nejkvalitnější, nejvěrnější komunikaci s lidmi, skupinami lidí, podniky, službami a ještě dáte vývojářům možnost pracovat na nové platformě, dostat se do distribuce a rozšířit své nápady.“