Hlavní navigace

Meta chystá pro Evropu placenou verzi Facebooku a Instagramu

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Meta v budoucnu zavede možnost placeného předplatného na své sociální sítě Facebook a Instagram. Hlavním důvodem jsou přísná nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, kvůli kterým v nedávné době dostala společnost pokutu ve výši 1,2 miliardy euro.

Do Facebooku a Instagramu může v budoucnu přibýt placené předplatné, které nabídne prostředí obou sociálních sítí zcela bez reklam. Právě sběr osobních dat uživatelů a následná cílená reklama jsou hlavním problémem Evropské unie, která nedávno udělila Metě pokutu ve výši 1,2 miliardy euro za sběr osobních dat Evropských uživatelů a následné sdílení na servery v USA.

Evropa je pro Metu lukrativním trhem. Podle zveřejněných dat tvoří právě reklama na našem kontinentu přibližně 10 % celkových příjmů společnosti. Podle magazínu Engadget by předplatné bez reklam znamenalo první případ, kdy by se Meta odchýlila od svého bezplatného modelu s reklamami. Společnost nicméně věří, že nabídka placené varianty bez reklam by mohla pomoci zmírnit obavy evropských regulačních orgánů, byť by předplatné využívalo jen malé procento lidí.

Platili byste za využívání Facebooku nebo Instagramu?

Meta prozatím nezveřejnila žádné podrobnější informace, jako je datum zavedení předplatného a jeho cena. Jisté zatím je to, že předplatné nebude povinné a každý uživatel bude mít na výběr mezi stávajícím rozhraním s reklamami a předplatným, které jej těchto reklam zbaví.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Kmenový redaktor webu Cnews, kde se zaměřuje především na recenze hardwaru. Pro PCWorld sleduje novinky ze všech možných IT oblastí.