Microsoft a Google představily výkonné nástroje generativní umělé inteligence (genAI), které mají za cíl změnit zákaznickou zkušenost a provozní efektivitu v maloobchodě. Ty jsou podle analytiků předzvěstí transformační éry v maloobchodním sektoru.
Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?
S tím, jak maloobchodníci tyto technologie využívají, se na obzoru rýsuje příslib personalizovaných nákupních zážitků, optimalizovaných operací a vyšších standardů zákaznických služeb, což znamená významný skok vpřed v technologickém prostředí tohoto odvětví.
Mezi nejnovější funkce společnosti Microsoft patří šablony Copilot využívající GPT-4 prostřednictvím služby Azure OpenAI Service.
Maloobchodníkům umožňují vytvářet personalizované nákupní zážitky, poskytovat nakupujícím online pomoc při dotazování v přirozeném jazyce a navrhovat doplňkové zboží, podobně jako to dělá znalý pracovník v obchodě.
Jiná šablona se zase zaměřuje na vylepšení provozu prodejen a nabízí spolupracovníkům cenné informace o nejrůznějších jeho aspektech, od postupů v prodejně, přes produktové katalogy až po HR pravidla a zaměstnanecké benefity.
Mezi prvními uživateli tohoto nástroje budou centra Microsoft Experience Center ve velkých městech.
Technologický gigant také posílil svou službu pro ukládání a analýzu dat, Microsoft Fabric, a představil několik jejích nových funkcí. Patří mezi ně datový model pro maloobchodní odvětví pro správu, reporting, BI a pokročilou analytiku.
Marketéři budou moci využívat funkce Copilot integrované do Dynamics 365 Customer Insights, které zefektivňují řízení projektů a kampaní prostřednictvím zkušeností vycházejících z využití umělé inteligence.
Pozadu nezůstává ani Google, který rovněž představil sadu nástrojů genAI pro maloobchod. Jeho řešení pro konverzační obchodování představuje vlastní chatboty, kteří jsou bezproblémově integrovatelní do stávajících prodejních míst a fungují pro podniky jako AI asistenti.
Googlovská funkce velkého jazykového modelu (LLM) pro vyhledávání – Vertex AI Search – umožňuje maloobchodníkům vytvářet vlastní LLM, které vylepšují produktová doporučení přizpůsobená specifickému katalogu produktů.
GenAI agenti jsou dle Googlu klíčovým řešením modernizace zákaznického servisu, automatizují úkoly, snižují pracovní zátěž personálu pracujícího se zákazníky a nabízejí shrnutí interakcí se zákazníky generované umělou inteligencí.
Google navíc představuje na maloobchody zaměřenou konfiguraci zařízení Distributed Cloud Edge, která poskytuje snadno nasaditelný server malých rozměrů pro služby genAI v maloobchodních prodejnách. Tato zařízení, spravovaná prostřednictvím služby Google Cloud, nevyžadují vysokorychlostní připojení k internetu.
Podle Carrie Tharpové, viceprezidentky Google Cloud, se řešení generativní AI rychle stávají klíčovou technologií pro maloobchodníky, která nabízí urychlení růstu, zvyšuje efektivitu, posiluje inovace a snižuje objem problémů souvisejících s provozem.
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.