Situace se však nyní výrazně změnila. Nejde již o nabídku na odkoupení či spojení, ale podle informací Wall Street Journal CEO obou firem, Ballmer a Bartzová, diskutují o bližší spolupráci a spojení svých sil v oblasti vyhledávání na internetu a partnerství při reklamních projektech.
Microsoft a Yahoo nemají od nabídky na převzetí, která byla zamítnuta loni v květnu, zrovna nejvřelejší vztahy. Ovšem posilování jejich společného rivala – Googlu – je přivedla zpět ke kulatému stolu. Podle posledních výsledků měření totiž Google posílil a 72 % veškerých vyhledávání v USA je uskutečněno prostřednictvím něj. Yahoo má podíl 16 % a Microsoft se svým MSN jen 5,5 %.
Dan Olds, analytik společnosti Gabriel Consulting Group, k tomu dodává, že je v zájmu obou společností vytvořit partnerství v oblasti vyhledávání na internetu, neboť Google tomuto trhu výrazně dominuje a nic nenasvědčuje tomu, že by ztrácelo na síle. Spíše naopak. Yahoo a Microsoft musí spojit svoje úsilí, aby měly alespoň nějakou šanci tuto situaci změnit, dodává Olds.
Olds také poznamenal, že příznivou zprávou může být to, že CEO Yahoo, Carol Bartzová, nebyla v době loňských vyjednávání s Microsoftem ještě v této pozici, což může současná jednání ulehčit. Steve Ballmer pak podle Oldse považuje dohodu s Yahoo za prioritu a drží se hesla, že nepřítel mého nepřítele je můj přítel. Oba dva vedoucí představitelé si musí uvědomovat, že pozice Googlu v oblasti vyhledávání se upevňuje a jako jediná alternativa se jim proto ukazuje koordinovaný společný útok na pozice tohoto giganta.
Kara Swisher, která o probíhajících jednáních na webu Wall Street Journal informovala, je přesvědčena, že za těmito rozhovory o spolupráci se ukrývá mnohem širší množství témat a možností pro spolupráci. Nechme se tedy překvapit, jak se situace vyvine a zda se opravdu podaří oslabit zdánlivě neotřesitelnou pozici Googlu.