Asi rok poté, co snahy Microsoftu o nákup nové akvizice v podobě konkurenčního Yahoo skončily neúspěchem, se tyto dvě společnosti dohodly na vzájemné spolupráci, jejímž cílem má být, kromě jiného, i oslabení pozice hlavní rivala - Googlu. S informací jako první přišel prestižní americký deník The Wall Street Journal.
Spolupráce se týká především internetového vyhledávání a reklamy. Společnost Yahoo by na svých stránkách měla začít využívat systém nedávno spuštěného vyhledávače Bing. Upustí tak od plánů uvést do provozu technologii, kterou sama vyvíjela. Vlastní technologii by pak měl Microsoft poskytnout i v oblasti internetové reklamy, konkrétně půjde o systém adCenter, kde by měla Yahoo hrát roli jakéhosi zprostředkovatele inzerentů.
Úzká spolupráce dvou důležitých hráčů v oblasti internetového vyhledávání by mohla být spolehlivým způsobem, jak oslabit pozici současného lídra na tomto trhu, společnost Google. Podle posledních údajů agentury StatCounter si Google drží aktuální podíl asi 78,48 procent, přičemž dvojka na trhu s vyhledávači Yahoo disponuje asi 11 procenty. Nepatrný úspěch zaznamenal i Microsoft, kterému po uvedení vyhledávače Bing podíl stoupl na 8,23 procenta.
Podle Dana Oldse, analytika u The Gabriel Consulting Group, má spolupráce obou společností větší smysl, než kdyby se o “útok“ na podíl Googlu snažily každá za sebe. Dosavadní postup obou společností se prý nedočkal většího úspěchu. To i přesto, že například Microsoft do propagace svého vyhledávače Bing investoval nemalé prostředky.
Ze strany Yahoo je v poslední době snaha oživit design svých stránek. Minulý týden tak například představila beta verzi své nové domovské stránky. Jednou z novinek má být i schopnost integrace webu s některými sociálními sítěmi, jako jsou Facebook, Twitter či MySpace.