Microsoft se konečně dohodl s Yahoo!
Po letech vyjednávání, neshod a razantních odmítnutí se Microsoftu podařilo přesvědčit management Yahoo k uzavření dohody o spojení některých služeb. Velký podíl na tom má nesporně i nové složení vedení Yahoo, v jehož čele nyní sedí Carol Bartzová, která je směrem k Microsoftu i názorům vlastních akcionářů výrazně vstřícnější než Jerry Yang.
Dohoda se konkrétně týká především vyhledávacích a internetových reklamních služeb obou společností. Zatímco vyhledávač Yahoo se dostane plně do rukou Microsoftu a přidruží se k jeho novince Bing, spravování a vyvíjení internetové reklamy zobrazené při vyhledávání bude nadále v režii Yahoo. K tomu navíc dostanou vývojáři Yahoo do rukou i značnou část internetové reklamy samotného Microsoftu. Obě firmy se tak nyní mohou specializovat a rychleji vylepšovat nabízené služby. Důvod tohoto rozdělení polí působností je jasný - začít dohánět obrovský náskok společnosti Google, jež má více jak 2/3 podíl na celosvětových příjmech z reklamy na internetových vyhledávačích.
Samozřejmě nic není zadarmo a i za toto spojení musel Microsoft zaplatit. Tentokrát však nenabízel desítky miliard dolarů, ale přímý podíl na společných příjmech z reklamy. Carol Bartzové a jejímu týmu se podařilo usmlouvat pro pokladničku Yahoo celých 88% všech těchto příjmů. Vypadá to tedy, že nyní bude spokojen Microsoft, management Yahoo i akcionáři obou firem.