Program v současné době běží pouze u omezené skupiny partnerů na americkém trhu. Microsoft chce jeho pokrytí postupně zlepšovat a v dalších měsících jej spustit i v dalších zemích světa.
Společnost se tímto krokem snaží reagovat na špatné prodeje zařízení Surface a tabletů s operačním systémem Windows 8 celkově. Dosud se Microsoft spoléhal na distribuci prostřednictvím obchodníků přímo ke spotřebitelům. Tento program zahrnuje asi 10 tisíc obchodů v 30 zemích. Pro organizace, které měly zájem o větší množství tabletů, však program nepředstavoval vhodné řešení.
To se má s novým programem změnit. Nový distribuční kanál otevírá Microsoftu dveře k novým zákazníkům – soukromým společnostem, vládním organizacím nebo vzdělávacím institucím. Zejména ve školách nebo na univerzitních pracovištích má Surface velkou šanci prorazit díky speciální cenové politice.
Kromě prodeje tabletů se účastníci partnerského programu mohou sami postarat také o další související služby – technickou podporu, pozdější recyklaci zařízení nebo ochranu dat.
Program má současně povzbudit nezávislé softwarové vývojáře k vývoji podnikových aplikací pro Windows 8 a Windows RT. Existence takových aplikací je totiž důležitým předpokladem pro úspěch Surface u podnikových zákazníků.
Microsoft svým zákazníkům v současné době nabízí dva různé modely tabletu Surface. Pro firemní prostředí se však hodí pouze ten s operačním systémem Windows 8 a architekturou x86. Jeho cena však začíná na 899 dolarech a uživatelé si často stěžují na problémy s nízkou výdrží baterie.
Druhý model s operačním systémem Windows RT vyjde o poznání levněji. Za 499 dolarů se však uživatelé musí obejít bez mnoha správcovských nástrojů a emailového klienta Outlook, který zde není podporován. Nápravu má přinést plánovaná aktualizace Windows 8.1, díky které by se levnější varianta tabletu Surface mohla stát atraktivní i pro firemní zákazníky.
Podle dat společnosti IDC Microsoft v prvním čtvrtletí letošního roku prodal asi 900 tisíc tabletů Surface a v současné době tak ovládá necelá 2 procenta trhu. Apple za stejné období uvedl do oběhu 19,5 miliónů iPadů a se 40% podílem je stále lídrem na trhu. Za ním je s 18 % Samsung, s 5,5 % Asus a s 3,7 % Amazon.