Microsoft chtěl koupit Facebook za 15 miliard dolarů

13. 12. 2010

Sdílet

Na technologické konferenci v Paříži přiznal vedoucí pracovník Microsoftu, že jeho společnost chtěla před třemi roky koupit Facebook, ale neuspěla.

Podle Fritze Lanmana, ředitele pro korporátní strategie a akvizice v Microsoftu, odmítl Mark Zuckerberg, CEO Facebooku, nabídku do Steva Ballmera, CEO Microsoftu, na převzetí jeho společnosti za 15 miliard dolarů. Jedná se o informaci, která dosud nebyla oficiálně zveřejněna a je možné, že unikla spíše omylem než úmyslně. Lanman dále v interview, které zveřejnil web TechCrunch, potvrdil, že Facebook měl podle něj v té době hodně společného s Microsoftem. Poté, co Facebook nabídku Microsoftu odmítl, investoval softwarový gigant alespoň 240 milionů dolarů do jeho akcií.

Microsoft a Facebook spolu nadále vycházejí dobře jako partneři a vzájemně spolupracují a například v říjnu se spojili v iniciativě uskutečnit vyhledávání na webu mnohem sociálnější. Cílem je pomocí vyhledávání ve Facebooku, které využívá engine z Bingu najít snáze požadované kontakty v sociálních sítích.

Lenman dále přiznal, že jednoho dne může být Facebook mnohem hodnotnější firmou než je Microsoft.

Dan Olds, analytik společnosti The Gabriel Consulting Group, k tomu říká, že Microsoft ve skutečnosti udělal to nejlepší co mohl (tím je myšlena jeho investice do akcií Facebooku), neboť pokud Zuckerberg odmítl i tak extrémně vysokou částku jako je zmíněných 15 miliard dolarů, zjevně nebyl připravený svoji společnost vůbec prodat. Olds dodává, že navíc nelze automaticky předpokládat, že Facebook by byl i po převzetí Microsoftem stejně úspěšný jako předtím a je možné, že by tato akvizice nemusela pro jeho firmu dopadnout nejlépe, protože kdo ví, jak by se Facebook pak dále vyvíjel.