Microsoft v rámci Office 365 spustil novou službu/aplikaci StaffHub umožňující manažerům snadno plánovat a úkolovat zaměstnance bez stálého místa výkonu práce, včetně například externistů nebo servisních techniků.
Ti si v jednoduchém rozhraní mohou například snadno prohazovat služby nebo komunikovat skrz chat. Novinka je součástí snah Microsoftu o rozšiřování funkčnosti Office 365 a jejich zpřístupňování i těm, kteří v práci zrovna nesedí osm hodin u Wordu nebo Outlooku.
Každý uživatel StaffHubu, ať už jde o manažera nebo podřízeného zaměstnance, si však službu musí předplatit, užívání tak při dlouhodobém předplatném (K1) vyjde na 4 dolary (cca 100 Kč) měsíčně na osobu. Aplikace je nicméně k mání i v rámci verzí E1, E3 a E5. K dispozici je jak webový portál, tak jako aplikace zařízení s Androidem a iOS.
Manažeři ve službě mohou rozepisovat směny svým podřízeným, k čemuž slouží jednoduché rozhraní postavené na kombinaci barevně odlišených kalendářů. Tyto rozvrhy jsou následně prostřednictvím aplikace StaffHub rozesílány do jejich mobilních zařízení.
V případě potřeby pak mohou zaměstnanci v aplikace vzájemně komunikovat, například o prohození směn, přičemž tato informace se následně dostává zpět k zodpovědnému vedoucímu pracovníkovi, aby ji mohl potvrdit.
StaffHub však může být využit také k hromadnému rozesílání souborů či sdílení odkazů na další dokumenty v rámci společnosti.
Microsoft přiznává, že služba je zatím velice jednoduchá, do budoucna však nevylučuje její rozšíření, včetně například možného propojení s dalšími aplikacemi jako jsou Teams nebo Skype for Business, sloužícími rovněž pro komunikaci v rámci pracovního kolektivu.
„Jde o důležitou kategorii, takže v budoucnu se na zaměstnance a menší firmy chceme soustředit ještě víc,“ slibuje Bryan Goode, generální manažer pro Office 365.