Společnost stanovila minimální částku, za kterou od uživatelů odkoupí použité iPady, na 200 dolarů. Nabídka se týká pouze uživatelů v USA a zákazník nedostane peníze, ale poukaz na nákup zboží.
Podíl Microsoftu na světovém trhu s tablety není nijak významný. To se však podle názoru některých analytiků pouze díky této kampani nezmění. „Jestli si myslím, že o tuto nabídku bude velký zájem? Rozhodně ne,“ řekl například expert Gartneru na mobilní zařízení Van Baker.
Microsoft podle Bakera na trhu s tablety tolik zaostává, protože svým uživatelům nenabízí dostatečné množství aplikací. Nová akce na tom prý nic nezmění. Právě v obrovském množství užitečných aplikací vidí Baker hlavní konkurenční výhodu Applu.
Nabídkou na odkup použitých iPadů Microsoft pokračuje v agresivní kampani proti Applu. Letos v květnu například spustil speciální webovou stránku, na které srovnává iPad s vlastním tabletem Surface. Web byl součástí širší reklamní kampaně propagující právě tablet Surface, který se stejně jako operační systém Windows 8, na kterém také běží, potýká s neúspěchem.
I přes agresivní kampaň však údaje jasně hovoří ve prospěch Applu. Jen za první čtvrtletí letošního roku Apple prodal 19,5 miliónu iPadů. Tabletů od Microsoftu se za stejné období prodalo jen 900 tisíc kusů.
Ve druhém čtvrtletí si navíc tablet Surface výrazně pohoršil. Podle dat společnosti IDC se prodalo pouhých 300 tisíc kusů. Lépe se vedlo i tabletu Kindle Fire od Amazonu, kterého se prodalo přes 1 milión kusů.