Po pěti letech vývoje předvedl Microsoft světu formát počítače nové generace "Milan", čili "Miláno", který by se, podle vize společnosti, měl stát běžně rozšířeným tak, jako jsou například notebooky. Počítač tabletop velikostí a tvarem připomíná kávový stolek a vévodí mu velká horní dotyková obrazovka. Dalším důležitým znakem je automatické bezdrátové připojování příslušenství a napojování se na místní síť i internet. Uvnitř jsou částečně běžné PC komponenty, částečně speciální projektory a kamery obsluhující zejména dotykovou funkcionalitu počítače. Předváděná jednotka měla 3GHz procesor Intel 4, 2 GB RAM a nespecifikovanou grafickou kartu s běžnými ovladači. Ukazovaný prototyp měl 30" obrazovku, rozměry horního panelu 56 x 107 cm a výšku nad zemí 53,5 cm. Operačním systémem je samozřejmě Windows Vista, ovšem upravená pro práci s Milánem, což obnáší zejména dotykovost obrazovky a automatické bezdrátové připojování. Vnitřní uspořádání je velmi zajímavé. Displejem není LCD, ale obraz je vytvářen DLP projektorem umístěným uvnitř počítačové skříně, čočka projektoru je od obrazovky vzdálena 53 cm. Výsledný obraz je v poměru 4 : 3 s rozlišením 1 024 x 768. To je zajímavý fakt a jistým způsobem návrat k poměru stran používanému u starých CRM monitorů. Většina dnešních LCD má poměr stran 5 : 4, zbytek pak širokoúhlý 16 : 9. Pohyb a dotyk prstů je detekován pomocí pětice kamer, tuto informaci pak přenáší dále. Nejde tedy o klasickou dotykovou obrazovku, jak ji například známe z kapesních počítačů. Kamery u Milána identifikují i několik různých dotyků, lidé tak mohou například podle libosti hrát společenské hry, kdy více lidí najednou ovládá hrací kameny či bojové jednotky.