Microsoft obohatil Bing o vizuální vyhledávání

16. 9. 2009

Sdílet

Necelé čtyři měsíce poté, co Microsoft představil svou vylepšenou vyhledávací technologii Bing, stupňuje svůj útok na dominantní Google spuštěním beta verze unikátního vyhledávácího a obchodního nástroje s názvem Visual Search.

Namísto tradičního seznamu webových stránek nový nástroj od Microsoftu zobrazuje výsledky hledání jako řady obrázků, kterými lze rolovat přes úhledné rozhraní.

Pokud tak například využijete služeb technologie Bing pro vyhledání informací o vašem oblíbeném filmu, zobrazí se výsledky klasickým způsobem. Nově si však uživatel může výsledky hledání zobrazit i vizuálně, k čemuž slouží nová položka Vizualizovat umístěná na levé straně vyhledávače.

Pro lepší výsledky hledání je pak ve Visual Search možné zmenšit počet nabízených obrázků upřesněním vyhledávané kategorie, jako například cena, film, divadlo či žánr. Počet těchto kategorií je však ve Visual Search zatím omezen na pouhých 50 témat, které vytvořil sám Microsoft. Jelikož jde však o beta verzi, lze snad do budoucna počítat s výrazným rozšířením těchto kategorií, respektive vytvořením systému pro jejich automatické vytváření.

„Tento nástroj by Bingu mohl v krátkodobém horizontu pomoci, o home-run však (vůči Googlu) nejde“ myslí si Dan Olds, analytik u Gabriel Consulting Group. I on přitom kritizuje omezený počet nabízených témat, nicméně věří, že pokud se Microsoftu povede naplno využít potenciál tohoto nástroje a rychle rozšíří některé jeho schopnosti, mohl by pořádně zamíchat s kartami na trhu s vyhledávači.

„Lidé zpracovávají vizualizaci rychleji než text, a když hledáme něco konkrétního, je mnohem, mnohem rychlejší najít to, co hledáme, ve skupině obrázků, než v pouhém textu“ říká Olds. „Pokud Microsoft nabídne skutečnou možnost vizuálního vyhledávání, mohlo by to být to pravé, co překlene propast mezi ním a společností Google ve vyhledávání i reklamními příjmy."

Tento krok příchod nedlouho poté, co Microsoft s vyhledávačem Bing zaznamenal mírný úspěch. Podle průzkumu agentury comScore vzrostl jeho podíl na americkém trhu na 9 procent. Na dlouhodobého lídra Google, který vlastní 65 procent, je to sice stále málo, nicméně se již pomalu dotahuje na Yahoo s 19procentním podílem.