Nedávno jsme vás informovali o tom, jakou prodejní strategii by mohla společnost Microsoft zvolit pro očekávaný operační systém Windows 7. Nyní přinášíme podrobnější informace potvrzené přímo Microsoftem.
„Provedli jsme mnoho průzkumů a mluvili s mnoha našimi partnery a zákazníky“, říká generální manažer pro Windows, Mike Ybarra. „Největší výzvou je uspokojit všechny naše zákazníky, kterých je dnes více jak miliarda. A to nelze s pouhou jednou verzí OS.“
Windows 7 Home Premium bude zaměřeno na většinovou skupinu domácích uživatelů, zatímco Windows 7 Professional na podniky. Tímto krokem se Microsoft vrací ke stejné strategii jako u XP, který měl také dvě hlavní edice – Home a Professional.
Přesto ale Microsoft zachová i všechny další verze nabízené v operačním systému Windows Vista: kontroverzní Home Basic, chybět nesmí ani Starter edice určená výhradně pro rozvojové země, dále Enterprise a Ultimate verze.