Microsoft propojuje své služby správy identit s Googlem i Facebookem

18. 9. 2015

Sdílet

 Autor: (c) Fotolia - Andrea Danti
Microsoft rozšiřuje Azure Active Directory, službu pro správu identit a řízení přístupu pro lokální i cloudové aplikace. Nově ji propojil s populárními aplikacemi googlovské sady, ale také s Facebookem.

Podle Gartneru je Azure AD předním produktem sloužícím společnostem k ověřování identit zaměstnanců. Podle dat Microsoftu ho aktuálně využívá kolem šesti milionů zákazníků.

I proto se ho rozhodl rozšířit tak, aby společnosti mohly ověřovat identity nejen zaměstnanecké, ale rovněž svých zákazníků a obchodních partnerů.

„Poskytnout bezpečnou platformu pro ověřování totožnosti, jejíž funkčnost bude opřená i o zákazníky oblíbené aplikace, je zásadním krokem pro udržení jejich důvěry, spokojenosti a věrnosti,“ uvádí viceprezident Microsoftu Brad Anderson v příspěvku na svém blogu, v němž novinku oznamuje.

A jako příklad uvádí spolupráci s fotbalovým gigantem Real Madrid, který novou službu testuje na svých produktech. Jeho fanoušci se tak nově můžou přihlašovat do klubových mobilních aplikací prostřednictvím facebookového loginu.

Microsoft zároveň ohlásil takzvanou Active Directory B2B Collaboration. Rozšíření umožňující společnostem ověřovat identitu svých obchodních partnerů.

bitcoin_skoleni

„Díky těmto novým funkcím můžou společnosti snadno prohlubovat důvěru a vztahy mezi uživateli Azure AD, takže můžou pohodlně sdílet obchodní aplikace napříč firmami, aniž by museli zřizovat další sdílené adresáře nebo se dál zabývat správou partnerských identit,“ uvádí dále Anderson.

Obě nové funkce už jsou k dispozici, ačkoliv Microsoft neoznámil jejich přesnou cenu. Ta by tak měla být úměrná jejich využití, tedy podle počtu spravovaných identit.