„Je to jasná příprava pro vydání Office na iPadu,“ uvedl analytik Wes Miller ze společnosti Directions on Microsoft, jež se dlouhodobě zabývá pouze analyzováním této americké společnosti. Miller narážel na Office 365 Personal, jednouživatelskou verzi, kterou Microsoft podle svých slov nabídne letos na jaře. Na rozdíl od současných Office 365 Home Premium – u nichž bude ze jména odstraněn přídomek „Premium“ – verze Personal umožní uživatelům nainstalovat Office jen do jednoho počítače nebo jiného zařízení, a ne do pěti.
„Software je navržen pro jednotlivce a lze jej nainstalovat do jednoho počítače a do jednoho tabletu,“ napsal Chris Schneider z týmu Office na oficiálním blogu. „Stále věřím, že během března, dubna, května a června se dočkáme ještě dalších zpráv týkajících se Office,“ uvedl Miller. Červen je tradičně koncem fiskálního roku Microsoftu.
Analytici věří, že Microsoft zveřejní novinky týkající se Office na své vývojářské konferenci Build, jež se má odehrát mezi druhým a čtvrtým dubnem v San Francisku.
Office 365 Personal má stát 69,99 dolarů ročně nebo 6,99 dolarů měsíčně, což je v porovnání s cenami Office 365 Home Premium (99,99 dolarů a 9,99 dolarů) o 30 % méně. Microsoft tak chce získat více předplatitelů. „Je jasné, že koncoví spotřebitelé jsou mnohem více citliví na cenu než firmy,“ uvedl Miller. „Byla zde velká skupina uživatelů, podle kterých bylo 100 dolarů ročně příliš mnoho, protože si říkali: nemám pět počítačů, budu ten software využívat sám, tak k čemu mi to je? A zvolili raději jinou alternativu.“
Na druhou stranu řada uživatelů stále zvolí raději Home Premium. „Řeknou si: připlatím si jen třicet dolarů a získám licenci pro pět počítačů, to se vyplatí,“ dodává Miller. Microsoft čelí na trhu s kancelářskými produkty čím dál větší konkurenci. Na podzim minulého roku Apple vydal zcela zdarma svou kancelářskou sadu iWork, jež se skládá z aplikací Pages, Numbers a Keynote pro uživatele nových iPhonů, iPadů a Maců. Předtím tyto aplikace stály po 20 dolarech pro Mac a 10 dolarech pro iPhone a iPad. „Zajímavé je, že Microsoft se tehdy, když Apple uvolnil své kancelářské aplikace zdarma, svému rivalovi posmíval a nyní sám jedná podobně. Snaží se jednoduše reagovat na bezplatné alternativy dostupné na trhu,“ uzavírá Miller.