Microsoft spustil kampaň zaměřenou proti Internet Exploreru 6.0

16. 5. 2010

Sdílet

Společnost Microsoft spustila speciální kampaň, která uživatele prohlížeče IE6 upozorňuje na vypršení jeho expiračního data.

Ve své nejnovější snaze Microsoft přirovnává Internet Explorer 6 k devět let starému mléku. IE6 totiž debutoval již v srpnu 2001. „Neměli byste pít devět let staré mléko,“ píše se na krabičce od mléka, kterou na své webové stránky umístila australská divize Microsoftu. V přiloženém textu pak ještě dodává: „Tak proč používáte 9 let starý prohlížeč?“

Jako vhodnou náhradu za IE6 doporučuje Microsoft prohlížeč IE8. Společnost si dokonce nechala zpracovat vlastní výzkum, podle kterého jsou bezpečnostní nástroje Internetu Explorer 8 schopné rozpoznat až 85 % stránek se škodlivým softwarem.

Nutno přiznat, že IE6 má na bezpečnostních problémech velký podíl. Například koncem loňského roku zneužil hacker zranitelnosti v tomto prohlížeči k získání důvěrných dat od Googlu a několika dalších technologických firem. I z tohoto důvodu se několik provozovatelů významných webových stránek - mezi nimi i Gmail, YouTube, Facebook či Digg - rozhodlo již více nepodporovat IE6. Jedna denverská webdesignérská společnost pak v březnu tohoto roku dokonce uspořádala symbolický pohřeb prohlížeče Internet Explorer 6.0  - více viz článek Webdesignéři chtějí pohřbít IE6.

Microsoft se snaží uživatele IE6 přemluvit k přechodu na novější verzi již od počátku loňského roku. Společnosti také pomohlo uvedení nového operačního systému Windows 7. Počet uživatelů IE6 od té doby prudce klesá. Podle údajů společnosti NetApplications se podíl IE6 za posledních devět měsíců zmenšil z 25,3 % na 17,6 %.