Microsoft se při vývoji nejnovější verze svého operačního systému Windows Mobile rozhodl šáhnout do oblasti špičkové módy. K vývoji uživatelského rozhraní systému totiž přizval několik renomovaných designérů a návrhářů, mezi nimi i v zahraničí velmi známého Isaaca Mizrahi. Aktualizované prostředí pro OS Microsoft Windows Mobile 6.5 bude poprvé představeno již tento čtvrtek na konferenci CTIA Wireless v Las Vegas.
„Mizrahi, mezi jehož projekty patří jak dámská móda, tak i návrhy domácích potřeb pro řetězec Target, je jedním z několika známých módních a produktových designérů, které Microsoft najal pro vytvoření nového vzhledu pro Windows telefony, které se v prodeji objeví v druhé polovině tohoto roku“ říká Aaron Woodman, Consumer experience u Microsoftu.
Majitelé mobilních telefonů využívajících služeb OS Windows Mobile si budou moci pro své obrazovky vybrat z palety barev a tapet vytvořených návrhářem Mizrahim. „Designéři pracují na zlepšení pozadí pracovní plochy, barevných schémat, vzhledu posuvníků a dalších prvků uživatelského rozhraní ve Windows Mobile“ upřesňuje úpravy Woodman. Cílem je prý umožnit uživatelům přizpůsobit si své telefony.
Kromě designérských úprav v samotném systému Woodman také potvrdil, že Robbie Bach, ředitel zábavy a zařízení v Microsoftu, bude na konferenci CTIA mluvit o projektu Marketplace for Mobile, pomocí kterého hodlá Microsoft prodávat aplikace pro telefony s OS Windows Mobile. Již nyní však Woodman prozradil, že Bach bude mimo jiné mluvit o možnosti vybrat si ze dvou možností platby za stažené aplikace: buďto kreditní kartou anebo započtením dlužné částky do paušálu.
Již od spuštění projektu nabídne podle Woodmana Marketplace pro Mobile více než 20 tisíc Windows Mobile aplikací, které v posledních letech vytvořilo několik tisícovek vývojářů. Některé z těchto pak budou distribuovány zdarma, jiné naopak budou nabízeny v ceně od 99 centů. Marketplace for Mobile, který se o pozornost bude muset dělit s obchodem App Store od Applu, využijí také mobilní operátoři, kteří budou moci vytvořit tzv. „obchod v obchodě“ a něm nabídnout své vlastní aplikace.