Podniková verze aplikačního obchodu Microsoftu pro Windows 10, ve kterém mohou firmy snadno distribuovat software svým zaměstnancům skrze webové rozhraní, přitom dříve mohla obsahovat jen aplikace zdarma.
Tato proměna v praxi znamená především to, že nezávislí vývojáři dostali snadnou a efektivní cestu, jak své nástroje dostat k velkému množství zákazníků z firemního prostředí. Naopak různé společnosti mohou svým zaměstnancům poskytovat v budoucnu výrazně větší množství aplikací.
Platforma navíc umožňuje dávat podnikům slevu, zakoupí-li si aplikací více. K dispozici je všem firmám, které mají Windows 10 Enterprise edici, jež zahrnuje prvky speciálně vytvořené pro pohodlí a efektivitu podniků. Běžné verze Windows 10 takové bonusy neobsahují.
Momentálně je možnost nakupovat aplikace skrze Windows Store pro podniky k dispozici ve 35 zemích včetně České republiky. Jaké jsou plány Microsoftu do budoucna, co se expanze týče, je ale poněkud nejasné.
Úspěch Windows Store je ale pro obchodní strategii Microsoftu klíčový. Univerzální platforma Windows (UWP, Universal Windows Platform), nový vývojový model Microsoftu, by měl umožnit snazší tvorbu aplikací, které zároveň poběží na širším spektru přístrojů. A UWP bez Windows Store bude jen těžko realizovatelná.
Pokud totiž vývojáři nebudou získávat dostatek finančních prostředků skrze transakce přes Store, je nepravděpodobné, že by se rozhodli Microsoftu věřit s UWP. Ta, kromě obligátních Windows 10 PC, zahrnuje také tablety, chytré telefony, Xbox One a Microsoft HoloLens.
Placené aplikace na Windows Store pro podniky se tak mohou stát oboustranně prospěšným projektem – firmy dostanou slevu a snadnost nasazení, vývojáři zase uživatelskou základnu.
Zatím však developeři přechází na platformu Store jen pomalu. Aplikace přidávají především klíčoví hráči jako je Facebook, s obchody typu Google Play Store nebo iOS App Store se ale zdaleka nemůže rovnat.