Microsoft přichází s revolučním ovladačem pro tělesně postižené hráče – jmenuje se Xbox Adaptive Controller. Nejde přitom o úspěch samotného Microsoftu, ale o významný krok pro celý herní průmysl. Navzdory pochvalným ódám na běžné konzolové ovladače, ať už je to ten pro Xbox One či DualShock 4 pro Playstation, fakt je, že pro část hráčů jsou nepoužitelné – tvrý úchop a množství malých tlačítek na malém prostoru nejsou pro každého.
Řešením doteď byly buď podomácku vyráběné modifikace či ty odbornější, ovšem drahé. Prvním oficiálním řešením pro hráče s omezenou hybností je nyní právě Xbox Adaptive Controller, který onen kutilský feeling přenáší na oficiální produkt, který je navíc cenově relativně dostupný – předobjednávky začínají na sto dolarech.
Obdelníkovému zařízení vzdáleně připomínajícímu ovladače pro konzoli Super Nintendo dominují dvě velká černá tlačítka, kterým lze přiřadit jakékoliv ovladačové funkce. (Díky technologii Copilot umožňující hráčům využívat dva Xbox One ovladače současně, lze přitom také Adaptive Controller používat v kombinaci s běžným ovladačem jako podpůrné zařízení.)
Tohle jádro ovladače je však jen pomyslnou špičkou ledovce, jeho klíčová součást se nachází na zadní stěně: řada devatenácti 3,5 mm portů spolu s USB portem, do kterých uživatel může napojit nejrůznější periferní zařízení dle potřeby, respektive dle svého hendikepu. Není vyloučeno, že Microsoft začne vyrábět vlastní, současná podpora periferií třetích stran je však široká a „klikat“ tak lze například i pohyby hlavou.
Většího představení by se měl Xbox Adaptive Controller dočkat příští měsíc na herním veletrhu E3, oficiálně do prodeje půjde v druhé polovině roku.