Microsoftu se nelíbí, že Google uživatelům nahlíží do mailu

Sdílet

 Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Microsoft v USA spustil kampaň proti praktikám Googlu. Společnosti se totiž nelíbí, že Google čte e-mailové zprávy svých uživatelů v Gmailu, aby mohl lépe cílit své reklamy.

Podle studie, kterou Microsoft ve středu citoval, 70 procent uživatelů neví o tom, že poskytovatel e-mailové služby jejich zprávy pravidelně čte za účelem poskytování a prodeje cílených reklam. Poté, co byli lidé dotazovaní na tento fakt informováni, 88 procent z nich odpovědělo, že s takovou praktikou nesouhlasí. Vyplývá to ze studie GfK Roper, kterou si objednal Microsoft.

Společnost Microsoft představila svou novou e-mailovou službu Outlook.com v červnu minulého roku, Microsoft také oznámil, že Outlook.com časem kompletně nahradí starou službu Hotmail. Podle slov Microsoftu algoritmy k procházení e-mailů ve svém freemailu na rozdíl od Gmailu nepoužívá. Na druhou stranu, pravidla pro to, co může být uloženo na cloudovém disku Microsoft SkyDrive, jsou velmi přísná a Microsoft si na kontrole jejich dodržování dává záležet. A to včetně vizuální kontroly uložených obrázků.

Google ve středu ve svém prohlášení napsal, že společnosti, které poskytují podobné služby a weby zdarma, mohou fungovat pouze díky reklamám. „Vaše e-maily ani informace z vašeho účtu Google nečte žádný člověk. Zprávy prochází algoritmus podobný tomu, který posuzuje prioritu pošty a rozeznává spamy,“ dodal zástupce Googlu.

Outlook.com vyzývá uživatele, aby se připojili k petici na webu Scroogled.com. Ta vyzývá Google k tomu, aby přestal e-maily uživatelů pročítat a využívat je k prodeji reklam. Aktivity kampaně „Don’t get Scrooled“, kterou sponzoruje Microsoft, budou v internetové i v offline podobě. Mají poukazovat na to, proč by měli být uživatelé takovým jednáním znepokojeni, a pomůžou jim provést různá opatření, oznámil Microsoft.

„Tato kampaň je zaměřena na ochranu uživatelů před Gmailem, a také by měla zajitit, aby jeho uživatelé věděli, co s jejich e-maily Google dělá,“ řekl Stefan Weitz, ředitel online služeb v Microsoftu.