Podle Avastu přibližně 50 % útoků, které využijí softwarové zranitelnosti se vyskytne během prvních 2-4 týdnů po vydání aktualizace softwaru.
Bohužel podniky v průměru potřebují k nasazení aktualizací 120 dní vzhledem k časové náročnosti vyhodnocování a nezbytnosti testovat záplaty. Tím se vystavují vážnému riziku.
„Většina malých a středních podniků chápe, jak důležité je záplatování, ale prostou pravdou zůstává, že nikdo nemá rád bezpečnostní aktualizace a IT tým často tvoří pouze jediný člověk, který je přehlcen úkoly,“ říká Arne Uppheim, ředitel produktového managementu divize Avast Business.
Aktualizace podle něj mohou narušit kritické systémy, způsobují ztrátu produktivity a potenciálně i problémy s jinými integrovanými systémy.
Na druhou stranu, neaktualizování vystavuje firmu několika rizikům - může dojít ke ztrátě dat a odcizení duševního vlastnictví, prostojům z důvodu zdlouhavé nápravy škod nebo poškození reputace v delším horizontu.
Bezpečnostní záplaty jsou základní součástí zabezpečení koncových bodů, protože opravují chyby zabezpečení nebo bezpečnostní díry v operačních systémech Windows a jiných aplikacích třetích stran. Zajišťují také dodržování interních předpisů.
Avšak pouze 304 z 500 000 zařízení, která Avast celosvětově analyzoval, bylo stoprocentně aktualizováno, což je méně než 1 %.
Mezi klíčové funkce Business Patch Management patří:
● Flexibilní nasazování: IT oddělení mohou plánovat a pravidelně nasazovat schválené aktualizace v požadovaných časech, nebo je manuálně nasadit do skupin nebo na jednotlivá zařízení.
● Automatické vyhledávání: IT může naplánovat vyhledávání aktualizací, které se spustí automaticky každých 24 hodin a nastaví jejich automatické nasazení každý čtvrtek. Tato výchozí nastavení si lze kdykoli přizpůsobit.
● Intuitivní ovládací panel: Ten umožňuje firmám spravovat všechny softwarové záplaty a prohlížet grafické souhrny nainstalovaných, chybějících nebo neúspěšných oprav z libovolného zařízení. Tato výchozí nastavení lze kdykoli přizpůsobit.
● Přizpůsobení záplat: IT si může zvolit dodavatele softwaru, produkty a závažnost oprav k vyhledání a instalaci a snadno vytvářet výjimky pro aplikace.
● Místní agent pro opravy: Umožňuje firmám stahovat všechny chybějící opravy do hlavního agenta, který bezproblémově distribuuje opravy do všech spravovaných zařízení v síti.
● Výsledky hledání oprav: Na konzoli pro správu si můžete prohlížet výsledky kontrol oprav a zjišťovat, které opravy chybí a další související informace, jako je číslo KB, odkaz na příslušný bulletin, datum vydání, popis atd.
● Pokročilý reporting: K určování stavu a zabezpečení softwaru na zařízeních vám poslouží řada přizpůsobitelných reportů.
● Tisíce záplat: K dosažení komplexní ochrany mohou IT oddělení nasazovat opravy nejen pro operační systémy Windows ale i pro tisíce dalších softwarových aplikací třetích stran.