Mix akce a strategie z českých luhů a hájů

30. 12. 2007

Sdílet

Do boje proti Skoromanům v českém hybridu Refusion...

Čeští vývojáři z nezávislého studia Gumpanela Entertainment představili chystaný mix first person akce a realtimovvé strategie, určený především pro masivní multiplayer. Jmenuje se Refusion a do obchodů by měl dorazit ve druhém čtvrtletí příštího roku. Příběh se odehrává v daleké budoucnosti kdesi ve vzdáleném vesmíru, kde proti sobě stojí dvě znepřátelené rasy - lidé a Skoromani. Pokud bychom vyhlásili soutěž o nejhůře pojmenovanou rasu ve hře, Gumpanela Entertainment by se jistě dostali mezi nominované na vítěze, ale o to zde naštěstí nejde. Autoři slibují originální design prostředí o rozloze 1600 čtverečních kilometrů, kde budou líté boje probíhat. V příběhové singleplayerové kampani, skirmishových bitvách i multiplayeru si vyberete rasu (Human nebo Skoroman) a roli Fightera nebo Mastera, čímž si automaticky určíte, zda si Refusion vyzkoušíte jako FPS nebo RTS.



Jako Fighter můžeš:

Vybírat si z různých profesí; Řídit obrovské množství rozmanitých jednotek – pozemní jednotky, vzdušné jednotky a námořní jednotky; Získávat vlastní jednotky – prostě se jen zastav u té správné budovy, zmáčkni tlačítko a vyzvedni si svoji jednotku; Užívat si delšího času na bojovém poli, díky kterému zažiješ více hraní a minimum čekání; Poslouchat příkazy svého Mastera a vždycky budeš vědět, kde je tvůj nepřítel, kam máš jít, ke které skupině patříš a co je tvým úkolem. Ovšem každý další krok, který se opravdu rozhodneš udělat, je jenom na tobě!



Jako Master můžeš:

Hrát plnohodnotnou RTS hru s živými jednotkami; Organizovat a řídit své Fightery – potřebuješ je a oni potřebují zase tebe; Spoléhat se na inteligenci Fighterů a počítat s nimi při plánování taktiky; Ovládat velké množství jednotek a stavět rozsáhlé základny; Vést velkolepé bitvy a vyhladit soupeře v obřím prostoru.



Refusion poběží na vlastním moderním enginu s pokročilým fyzikálním systémem (objekty mají být zcela nebo alespoň částečně zničitelné) a při pohledu na první záběry je třeba uznat, že tato hra rozhodně má svůj styl. Zajímavé rovněž je, že do masivních bitev až stovky hráčů s širokou škálou jednotek všech funkcí, tvarů a velikostí se můžete přihlásit v podstatě kdykoliv a hra se automaticky vybalancuje, aby žádná z nesvářených stran tímto způsobem nezískala převahu. Vývojářům z Gumpanela Entertainment nelze upřít odvahu, s jakou se do tak náročného projektu pustili. Již za pár měsíců se přesvědčíme, zdali si nenasadili laťku příliš vysoko.

Autor článku