Během roku 2016 i 2017 se Apple udržel na vysokých 44 % všech aktivovaných mobilních zařízení, vyplývá z výzkumu společnosti Flurry Analytics.
Jeho největší rival Samsung naproti tomu poskočil o 5 procentních bodů -- zatímco v roce 2016 bylo „jen“ 21 % aktivovaných mobilů či tabletů značky Samsung, minulý rok šlo již o 26 %. Nárůst aktivací pracovníci Flurry Analytics přikládají selhání Galaxy Note 7 z roku 2016.
Největší procento aktivací se však překvapivě týká starších modelů Applu – iPhonů 7 a 6. Až po nich pak následuje nejnovější iPhone X; nepříliš populární iPhony 8 a 8 Plus drží 6., respektive 7. místo.
Prodeje starších modelů podle Flurry dokládají „stále významnou roli, kterou pro spotřebitele hraje cena,“ a to i přes masivní reklamní kampaně vynaložené na zvýšení prodejů jednotlivých vlajkových lodí mobilních společností.
Ze strany Androidu je povšimnutíhodné, že se na grafech vůbec neobjevil Google samotný a to přes „fanfáry doprovázející start Pixelu 2“. Podle Flurry je důvodem zdánlivého selhání Googlu příliš malé portfolio modelů a nezájem uživatelů. „Pixely nezvládají budit u uživatelů zájem.“
Pět prodejců využívajících systém Android se dočkalo mírného nárůstu aktivací během konce roku: jde o Huawei, Xiaomi, Motorolu, LG a Oppo.
Huawei si polepšil o 2 procentní body, zbylé společnosti pak o jeden. Přes vysokou prodejnost chytrých reproduktorů Echo se Amazonu u mobilů a tabletů nedařilo: vypařil se ze seznamu prodejů během svátků.
Čínské Vivo naopak proniklo mezi elitu díky vysokému růstu v domovské Číně a masivnímu indickému trhu, kde se u nás neznámé značce daří.