Mobile Device Management: Jak mi firemní správa mobilních zařízení pomůže při ztrátě mobilu

4. 3. 2013

Sdílet

 Autor: © iQoncept - Fotolia.com
Když dojde ke ztrátě nebo krádeži smartphonu či tabletu, je to vždy nepříjemná věc.

Pokud má ovšem mobilní zařízení operační systém Android, iOS, Windows Phone nebo Symbian a je zařazeno do podnikového systému správy mobilních zařízení (Mobile Device Management, MDM), existuje celá řada možností, jak zabránit dalším škodám a jak situaci napravit.

Prvním krokem je vzdálené zamčení telefonu, aby se zamezilo nežádoucímu přístupu k firemním datům a dokumentům. Odemknout ho pak může pouze uživatel, který zná příslušné přístupové heslo nebo PIN.  Vynucení přístupového hesla na mobilním zařízení by mělo být jednou ze základní firemních bezpečnostních politik.

Další možností je vzdálená lokalizace ztraceného telefonu či tabletu. A pokud je mobilní zařízení vybaveno GPS, dokážou systémy MDM zobrazit jeho poměrně přesnou polohu na mapě. Telefon nemusí být nutně v cizích rukách, mohl třeba zůstat doma nebo ve vozidle, a v takovém případě vede zjištění polohy k rychlé nápravě situace.

 Jestliže se telefon nedaří vystopovat, lze jako nejzazší řešení použít úplné vymazání obsahu telefonu včetně paměťové karty a jeho návrat do továrního nastavení. Vyspělé systémy MDM umějí také informovat například o výměně SIM karty v zařízení, poslat zprávu na obrazovku telefonu nebo spustit na dálku hlasitý alarm.

Problematika správy mobilních firemních zařízení a zajištění bezpečnosti je samozřejmě širší.  Trendem se stává hlavně zabezpečení komunikace, dokumentů, aplikací a dat, které se v mobilním zařízení nacházejí. Ty mívají totiž mnohem větší hodnotu než samotný telefon či tablet.

ICTS24

Chcete se dozvědět více o správě mobilních zařízení? Zúčastněte se webináře, pořádaného společností Ness Technologies, lídrem v oblasti mobilních služeb. Registrujte se na Ness Up Webinars!

Autor Petr Moláček

Autor článku